Bij OHRA zetten we een stapje extra voor onze klanten. Het stapje dat niet hoeft, maar wel kan. OHRA biedt een supergemakkelijke en snelle online dienstverlening. Directer, sneller én eenvoudiger dan iedere andere verzekeringsmaatschappij. Zo is een verzekering afsluiten eenvoudig en wordt een schade melden een plezierige ervaring,  in een mogelijk vervelende tijd. Direct geregeld, Welkom bij OHRA.

https://www.ohra.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,6 Algemene tevredenheid
7,4 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,2 Duidelijkheid
7,3 Vertrouwen
7,6 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

R.Heinsbroek
| Gemiddelde score: 10
Op zich tevreden, al vind ik wel dat als je twee auto's hebt en er eentje verkoopt en daar zit meer BM-korting op, dat OHRA die dan moet overvoeren automatisch naar auto 1.
Minko van den Akker
| Gemiddelde score: 10
Duidelijk, vriendelijk en ter zake.
A.Bakker
| Gemiddelde score: 10
Mijn contacten zowel telefonisch als schriftelijk waren altijd over de ziektekostenverzekering en klantvriendelijk. Bij schade aan mijn auto enkele jaren geleden, werd deze naar mijn volle tevredenheid afgehandeld. Ook wat betreft... Lees verder » ziektekostenverzekering werd alles perfect geregeld. Kortom, ik ben zeer tevreden over de OHRA, dat is ook de reden dat ik nooit van verzekeraar ben veranderd.
Gemiddelde score: 9,9
Al gedurende mijn gehele leven verzekerd (zorgverzekering) bij OHRA, en reeds vele jaren - eveneens bij OHRA - voor een schadeverzekering: nooit klachten!
P.P.Metzelaar
| Gemiddelde score: 9,5
OHRA speelt al bijna vijftig jaar een rol in mijn leven. Begonnen met een ziektekostenverzekering heb ik inmiddels bijna al mijn verzekeringen bij de OHRA lopen. Dat is natuurlijk mede te danken aan een aantal collectieve contracten die de OHRA... Lees verder » heeft met mijn beroepsverenigingen. De OHRA is gemakkelijk benaderbaar en de medewerkers adviseren je uitstekend. Wijzigingen worden snel en accuraat uitgevoerd. Schademeldingen worden direct behandeld en als er schade moet worden uitgekeerd, dan wordt dat ook vlot afgehandeld. Al met al ben ik zeer tevreden over de OHRA en laat dat ook in mijn vriendenkring horen.
M. Hoeneveld
| Gemiddelde score: 9,5
Laagdrempelige contactmogelijkheden, zeer vriendelijke medewerkers die altijd zeer klantgericht en oplossingsgericht werken.
J. Stroobach
| Gemiddelde score: 9,3
Al dertig jaar een woonhuis-/inboedel-/WA-verzekering bij OHRA en gelukkig slechts eenmaal een inbraakschade gehad welke netjes werd behandeld door OHRA. De verzekeringskosten zijn ook concurrerend met andere verzekeraars.
M. Beekman
| Gemiddelde score: 9,2
Duidelijke en snelle afhandeling van schade.
LB
| Gemiddelde score: 9,1
Ik heb alleen huisdierverzekering, maar heel erg tevreden. Ook de afhandeling via de mail en de tekst die gebruikt wordt voor huisdier op de mail vind ik geweldig huisdiervriendelijk. Mijn moeder heeft ook andere verzekeringen bij OHRA en afhandeling is uitstekend.
Gemiddelde score: 9,0
Wel eens brand gehad? Wel eens een aanrijding met flinke schade gehad? Ik wel beide! Bliksemschade/brandschade circa 120.000 euro. Geen enkel probleem! Prima hulp, prima expert, vlotte afhandeling, zelfs een voorschot. Aanrijding: nette en snelle... Lees verder » afhandeling. Geen gezeur, oordeel van schade-expert en garagebedrijf zonder meer gevolgd. Vervangend vervoer gehad. Geen effect op mijn no-claim. Ronduit: prima verzekering!
Meer lezen »
Gemiddelde score: 9,0
OHRA biedt goede producten, is transparant en altijd bereikbaar.
Gemiddelde score: 9,0
Snelle afhandeling van de schade, prima prijs/kwaliteit.
J F v Leeuwen
| Gemiddelde score: 9,0
Altijd alles goed geregeld.
J. Polderman
| Gemiddelde score: 9,0
Gemakkelijke manier van declareren via internet, snelle uitbetaling.
Ton van Laarhoven
| Gemiddelde score: 8,9
Alles is altijd, eventueel na uitleg, heel duidelijk voor mij. Ik word altijd vriendelijk te woord gestaan!
J. W. B.
| Gemiddelde score: 8,9
Ik ben zeer tevreden over mijn afhandeling van schade. Ik ben allrisk en kon mijn auto bij een bij hun aangesloten bedrijf brengen waar ik gelijk op kosten van de OHRA een leenauto kreeg. De schade wordt direct afgehandeld met de OHRA zodat ik niets hoef voor te schieten of declareren.
HJ Jansen
| Gemiddelde score: 8,8
Alles gewoon piekfijn geregeld vanaf het begin van de schade en verder eigenlijk alleen nog maar goede ervaringen met OHRA.
A. Ter
| Gemiddelde score: 8,8
De door mij gemelde schade is buitengewoon adequaat opgepakt en het vastgestelde schadebedrag is zeer coulant en genereus vastgesteld.
Hans van Dartel
| Gemiddelde score: 8,8
Ik ben zeer tevreden met de OHRA als verzekeraar.
P.Woltman
| Gemiddelde score: 8,6
Ondanks dat ik gebruikmaak van een personeelskorting ben ik zeer tevreden over mijn verzekeringen bij OHRA. Ook zonder personeelskorting zou ik mijn verzekeringen waarschijnlijk bij OHRA onderbrengen. De incidentele schadegevallen die ik gehad heb,... Lees verder » zijn naar tevredenheid afgewikkeld. Vooral de afhandeling via de website is heel klantvriendelijk. Ik word regelmatig geïnformeerd over de situatie van mijn verzekeringen. Onlangs is nog een premieverlaging op mijn autoverzekering aangekondigd.
Gemiddelde score: 8,6
Prima, aanbevolen, al jaren tevreden klant.
Gemiddelde score: 8,6
Schade is gemakkelijk te declareren. Bij mij betreft het de huisdierenverzekering, vandaag toevallig gedeclareerd. Meestal krijg ik de volgende dag al antwoord en de betaling volgt daarna ook heel snel.
Frits H. Groen
| Gemiddelde score: 8,6
Ik heb geen schade- of ongevallenverzekering bij OHRA, maar wel een ziektekostenverzekering. De gegeven antwoorden op de voorgaande vragen zijn evenwel van toepassing voor de ziektekostenverzekering.
Gemiddelde score: 8,5
Werd snel en deskundig geholpen door de klantenservice en geadviseerd.
M. van den Boom
| Gemiddelde score: 8,5
Ruim dertig jaar klant van OHRA. Alle verzekeringen hebben we bij OHRA ondergebracht. Zeer weinig schade gehad. Maar in voorkomend geval een zeer coulante opstelling. Bijvoorbeeld een maairobot, door de bliksem getroffen. Schade werd zonder veel discussie vergoed. Kortom, een tevreden klant.
H.Postema
| Gemiddelde score: 8,4
Mogelijkheid alles online te regelen. Goede prijs. Goede afhandeling bij schade. Snelle uitkering bedrag.
Gemiddelde score: 8,4
Fijne verzekeraar waarbij zaken snel en accuraat geregeld worden.
Gemiddelde score: 8,4
Goede en snelle service, eenvoudig te regelen.
Pieter Sekeris - Den Haag
| Gemiddelde score: 8,4
Heb in het begin van het nieuwe jaar brandschade opgelopen in ons appartement door het in brand raken van een kaarsenhouder (plastiek, zag er uit als metaal). Deze gaf veel rook en roetschade. Een en ander gemeld aan de OHRA, die heeft alles in orde gemaakt, super.
Gemiddelde score: 8,3
Altijd goed en vriendelijk te woord gestaan, komen vaak met suggesties en hulp.
Gemiddelde score: 8,3
OHRA is telefonisch goed bereikbaar, geeft een duidelijke uitleg op vragen en denkt mee wat passend is.
J. Kant
| Gemiddelde score: 8,1
Goed bereikbaar, denkt met mij en over mijn situatie mee.
C. Verduin
| Gemiddelde score: 8,1
Ik ben over OHRA heel tevreden. Duidelijk, hulpvaardig, enzovoort. Alleen, mijn vrouw heeft ook verzekeringen bij OHRA. We hebben samen één mailadres. We kunnen niet allebei een "mijn OHRA" aanmaken. Dat is lastig.
W.Baris
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb een verzekering voor mijn hond, ook de vorige, daar moest ik mee naar de dierenarts en die rekeningen vallen nooit mee. Een belletje naar OHRA en het werd opgelost, alleen mijn eigen risico moest ik betalen en dat was niet te veel. Heel goed opgelost door OHRA.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben enkele jaren geleden van verzekeraar veranderd voor inboedel- en opstalverzekering. Ik kende OHRA van andere verzekeringsproducten vandaar mijn keuze. Sindsdien heb ik geen schade hoeven melden en ben nog steeds tevreden over mijn verzekeringen.
L. Spaans
| Gemiddelde score: 8,0
Het is vervelend wanneer je schade oploopt aan je auto. Na contact met OHRA kon ik meteen terecht bij een schadehersteller waar de auto is gerepareerd. Via internet is het eenvoudig om de benodigde formulieren toe te zenden. De schade is conform de... Lees verder » voorwaarden verhaald op de schuldige partij en het eigen risico is door OHRA op tijd betaald.
Gemiddelde score: 8,0
Snel handelend en communicatie goed naar cliënt: bevestiging schademelding, binnen 24 uur reactie op schademelding, binnen 48 uur uitbetaling schade.
W. Ruiter
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ben al lang bij OHRA verzekerd omdat de premies betaalbaar zijn en de schade snel en goed afgewikkeld wordt.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben gewoon tevreden, de verzekering voldoet aan wat ik verwacht van een verzekering.
Gemiddelde score: 8,0
Ik belde voor het zoekraken van een sleutel van mensen, door onze zoon. Dat werd bliksemsnel opgelost: bleek te vallen onder onze WA-verzekering. Geld werd snel overgemaakt, zodat ik het snel kon vergoeden aan de gedupeerde. Top!
Gemiddelde score: 8,0
Wij bleken al jarenlang teveel te betalen voor onze verzekering. Doordat wij een schrijven ontvingen dat de premie omhoog ging, ben ik alles gaan uitzoeken. Aangezien ik ze niet online te pakken kreeg, ben ik ze gaan bellen, zeker 40 minuten geduurd... Lees verder » voordat iemand iets begreep erover. Toen het eindelijk in orde kwam en ik ze ook online kon bereiken, heb ik alles kunnen regelen en is het goed gekomen maar de ellende die je van te voren had, was waardeloos.
L.J.W.Poppelier
| Gemiddelde score: 8,0
Het melden van een schade kan ik gemakkelijk op de site van OHRA doen zonder tussenkomst van een persoon. Daarna volgt er een mail waar naar gegevens wordt gevraagd die ik ook weer kan opvoeren op de site van OHRA.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben alleen maar bij OHRA verzekerd geweest. Dus vanaf het begin, dat is nu zo'n 65 jaar geleden. Gelukkig heb ik in al die jaren heel weinig een beroep op de verzekering hoeven doen. Maar de keren dat ik ze nodig had, was OHRA er op een prettige, duidelijke en helpende manier.
W.Thewissen
| Gemiddelde score: 8,0
Degelijke verzekeraar. Geen stuntprijzen, maar wel goede dekking. Betrouwbaar en duidelijk in hun communicatie.
A. Jonkman
| Gemiddelde score: 8,0
OHRA helpt goed bij het afsluiten van een verzekering. Alles is zeer duidelijk.
Gemiddelde score: 8,0
Jarenlang klant, als er een keer iets is dan wordt er altijd gekeken of er iets mogelijk is. Duidelijke info en prijzen.
Gemiddelde score: 7,9
Tevreden over prijs polis. Nog nooit schade gehad, dus verder geen ervaring met OHRA.
G van Zoeren
| Gemiddelde score: 7,9
Bij het melden van telefoonschade is er altijd een gevoel van wantrouwen. Dat is jammer (en misschien begrijpelijk) want waarom is het dan gedekt in de reisverzekering.
J. Baarssen
| Gemiddelde score: 7,9
OHRA is een relatief goedkope verzekeraar. Verder is alles online en telefonisch goed te regelen. Wijzigen of opzegging van een verzekering is in enkele muisklikken te regelen of via het callcenter wordt het prima geregeld en aangepast.
Gemiddelde score: 7,9
In vergelijking met andere verzekeraars ben ik bij OHRA altijd duidelijk en zonder poespas geholpen en altijd goede uitleg.
E.c.Koeree
| Gemiddelde score: 7,9
Ik ben in het verleden uitsteken geholpen en behandeld door deze verzekeraar.
A. Lubeck
| Gemiddelde score: 7,9
We zijn al jaren zeer tevreden over de verzekeringsmaatschappij OHRA.
L. Beerbaum
| Gemiddelde score: 7,8
Over het algemeen is de verzekering die ik bij OHRA heb een goede verzekering en men is zeer snel met uitbetalen. Aangezien het een dierenverzekering betreft, vind ik de velden die ingevuld moeten worden soms een beetje onduidelijk. Ook dat je de... Lees verder » btw zelf moet invullen, is omslachtig. Maar verder niets dan lof.
H.Kars
| Gemiddelde score: 7,8
De afhandeling duurde veel te lang. De schade (lekkage) gemeld in februari, was pas in augustus gerepareerd. Afhandeling liep over teveel schijven. De OHRA-aannemer (Alkmaar) die belooft te komen maar dat niet doet. Kortom, afhandeling dient beter door OHRA gemonitord te worden.
Gemiddelde score: 7,8
De schademelding werd op een prettige voortvarende manier afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,8
OHRA is een prima verzekering.
T.J. de Graaf
| Gemiddelde score: 7,8
OHRA heeft de schade ontstaan door lekkage super opgelost. Ik kreeg alles vergoed, ook omdat ik eigenlijk nooit schade heb opgegeven.
Gemiddelde score: 7,7
De verzekeraar heeft een breed assortiment waardoor we alles bij één verzekeraar kunnen onderbrengen. Hierdoor ben je niet altijd het voordeligst uit, maar is het wel eenvoudiger. Proefberekeningen voor eventuele nieuwe polissen, het weergeven van... Lees verder » collectiviteitsvoordeel en de dekking van dure camera's en lenzen kan beter.
Gemiddelde score: 7,6
Ik werd duidelijk geïnformeerd over de acties die ik moest ondernemen om mijn schade (betreft reisverzekering) bij OHRA in te dienen.
Gemiddelde score: 7,6
Goed bereikbaar en een vlotte afhandeling.
A.Verheijden
| Gemiddelde score: 7,6
Rechtsbijstandverzekering nodig gehad, ben goed begeleid.
Gemiddelde score: 7,6
Goede uitleg over wat er precies gedekt is in mijn reisverzekering en makkelijk veranderingen aan te brengen als je meer of minder dekking nodig hebt.
Gemiddelde score: 7,6
In het verleden problemen gehad bij OHRA, moest overal zelf achteraan bellen et cetera. Minder goede ervaring maar verder is het een heldere, duidelijke verzekeringsmaatschappij.
Gemiddelde score: 7,4
Afhandeling verliep soepel. Prettig dat schade online gemeld kon worden, door middel van het mailen van foto's van de schade. We konden onze eigen garage kiezen om de reparatie uit te laten voeren.
R. Intres
| Gemiddelde score: 7,4
Ik zou naar aanleiding van mijn klacht na een week worden teruggebeld, maar nu na drie weken nog niets vernomen.
B.van Helden
| Gemiddelde score: 7,3
Heb geen negatieve ervaringen.
L. Fraai
| Gemiddelde score: 7,3
OHRA-personeel altijd uiterst vriendelijk, duidelijk en goed geïnformeerd over hun producten.
Gemiddelde score: 7,3
Alle contacten gaan gemakkelijk via mijn OHRA.
Gemiddelde score: 7,3
OHRA geeft een goed gevoel. Je wordt snel geholpen als je belt en er wordt ook de tijd genomen om jouw vraag te beantwoorden en met je mee te kijken.
w‚l aan de verzekeraar,niet op een site !!
| Gemiddelde score: 7,2
Ik heb niet zo veel te klagen en ook nauwelijks contacten. Waar ik niet tevreden over ben, is dat er geen vast aanspreekpunt/persoon is. Alles gaat via internet en daar ben ik niet blij mee. Een regelmatig contact, bijvoorbeeld één keer per jaar... Lees verder » met een vast contactpersoon waar je ook nog een gezicht bij hebt, zou fijn zijn. Ik heb zelden iets maar als er iets is, kun je geen persoonlijk contact maken. Is er wel iemand die een beeld heeft van mij ondanks de diverse dossiers?
Gemiddelde score: 7,2
OHRA heeft het mogelijk gemaakt om alle info op een duidelijke manier online te verkrijgen. Ook schadeafhandeling gaat op deze manier zeer efficiënt.
J.Garritsen
| Gemiddelde score: 7,2
Ik vind de informatie niet altijd even duidelijk en ook het vinden ervan is niet altijd makkelijk.
Raymundo
| Gemiddelde score: 7,2
Net als alle andere verzekeringsmaatschappijen moet je ook bij de OHRA af en toe zelf moeite doen om je recht te halen. Niet meteen opgeven dus.
Gemiddelde score: 7,2
Makkelijk te benaderen zonder tussenpersoon.
Gemiddelde score: 7,2
Tablet kapot. Helaas hanteert OHRA een eigen risico van 150 euro waardoor we bijna niets vergoed kregen.
Gemiddelde score: 7,0
Vooralsnog goede ervaring met OHRA wat betreft correspondentie, website en duidelijkheid over bepaalde verzekering. Maar nog geen schade of iets dergelijks hoeven melden, dus met afhandeling van schade totaal nog geen ervaring of dit positief verloopt.
P. Witjes
| Gemiddelde score: 7,0
Geen info.
Gemiddelde score: 7,0
Tussentijds wijzigen ze de spelregels zonder de klant te informeren.
Gemiddelde score: 7,0
Over het algemeen: snel met voldoende service en voldoende klantgericht.
Gemiddelde score: 7,0
De autoverzekering heeft een goede dekking voor een nette prijs. Echter is er nog geen situatie aanwezig geweest waarin de verzekeraar in actie heeft moeten treden (geen schade). Wel hebben zij goed advies gegeven hoe schade te verhalen op de... Lees verder » tegenpartij. Kortom weinig contact, maar het contact dat er is geweest in het verleden is voldoende.
Gemiddelde score: 7,0
Werd goed te woord gestaan, vriendelijk en met verstand van zaken, netjes antwoord gekregen op mijn vragen en uiteindelijk gedaan wat ik wilde.
Gemiddelde score: 6,9
Nette verzekering. Doet wat moet. Verder niks bijzonders.
Gemiddelde score: 6,7
Over het algemeen ben ik tevreden over de dienstverlening van OHRA. Ik merk wel op dat de voorwaarden ten aanzien van de dekking transparanter kunnen.
Gemiddelde score: 6,6
Ons verzoek met betrekking tot schade werd niet gehonoreerd, naar mijn idee onterecht. Verdere be- en afhandeling heel netjes en compleet.
Gemiddelde score: 6,5
Het nadeel van een verzekering zonder een tussenpersoon is dat de beantwoording van vragen volledig via voorgeprogrammeerde instructies gaat. Dat eindigt al gauw in een "nee"-antwoord wanneer het niet om een standaardgeval gaat. Een tussenpersoon... Lees verder » denkt meer mee met de klant en staat niet alleen aan de kant van de verzekeraar.
I. Van Teeffelen
| Gemiddelde score: 6,4
Schade melden en in behandeling nemen was prima, maar schade herstellen nu nog steeds niet gedaan.
Gemiddelde score: 6,4
Bij mijn verhuizing is het met de communicatie fout gegaan waardoor ik een halfjaar niet verzekerd was. Dit zou nooit mogen gebeuren. Ook erg moeilijk om het te herstellen in verband met meteen op de bloklijst staan.
A.Vissers
| Gemiddelde score: 6,4
De klantenservice van OHRA is goed bereikbaar en klantvriendelijk. De website werkt vaak niet goed, dat is wel jammer.
A v Dam
| Gemiddelde score: 6,3
Weinig ervaring van onze kant.
R. Tap
| Gemiddelde score: 6,3
Ik kon de schade aan mijn caravan niet via internet melden. Ik moest vanuit het buitenland bellen en gebeld worden. Terwijl dit voor bijvoorbeeld autoschademeldingen wel via internet kan.
E TROMP
| Gemiddelde score: 6,2
Nooit moeilijkheden gehad met OHRA.
W.Sinon
| Gemiddelde score: 6,2
Onbegrijpelijk dat als je al jaren schadevrij rijdt de premie abnormaal hoog wordt.
Helmer B
| Gemiddelde score: 6,0
OHRA is voor mij gewoon een verzekeraar als vele andere goede verzekeringsmaatschappijen. Ik geloof niet dat er een verzekeringsmaatschappij is die ergens met kop en schouders boven uitsteekt.
Gemiddelde score: 5,5
In 1991 heb ik een opstalverzekering bij OHRA afgesloten waarbij de garage en de fundering van mijn huis waren uitgesloten. In 2015 stond dat ook nog steeds op het polisblad. Maar een medewerkers vertelde mij dat dat al lang niet meer gold. Dat... Lees verder » betekende dat fundering in garage en huis waren meeverzekerd, en dat ik dus flink was onderverzekerd. Ik heb die verzekering opgezegd. Wat er in het polisblad staat, moet kloppen.
Gemiddelde score: 5,4
Je krijgt niks meer op papier, maar per mail. Dit vind ik negatief.
Gemiddelde score: 5,4
Verzekeringen zijn een noodzakelijk kwaad. Ik zou graag kleinere verzekeringen hebben, met minimale dekking. Helaas wordt alles gebundeld in een pakket. Kortingen voor meer verzekeringen bij dezelfde aanbieder zijn verlaagd, waardoor ik overweeg... Lees verder » over te stappen (en met enkele verzekeringen al ben overgestapt).
A. Lock
| Gemiddelde score: 5,3
Twee keer meningsverschil gehad. Eén keer over het door OHRA eenzijdig vaststellen van de waarde voor verzekering woonhuis. De andere keer over het vaststellen wat wel of niet bij de inboedel hoort. Het is absurd dat een robotmaaier binnen had... Lees verder » moeten staan bij diefstal om voor vergoeding in aanmerking te komen.
Gemiddelde score: 4,4
Flinke premie, bijna alle verzekeringen bij OHRA, maar als ik een keer stormschade heb geven ze niet thuis. Erg slecht.
Gemiddelde score: 4,4
Ze hebben een claim van een schade betaald zonder te controleren of deze claim terecht was. Uiteindelijk bleek de claim en het uitbetaalde bedrag hoger te zijn dan de dagwaarde van de auto. Ik had zelf totaal geen schade terwijl ik een allrisk... Lees verder » zonder eigen risico heb. Men wilde de stukken niet toesturen. Ik heb dit moeten afdwingen. Samengevat: ze hebben mijn belangen als klant totaal niet behartigd en mij daardoor fors benadeeld.
j.braamhaar
| Gemiddelde score: 4,1
Ik heb een vraag gesteld aan OHRA, gewoon een normale vraag. Vervolgens wordt deze vraag geregistreerd als claim en krijg ik vervolgens een melding dat mijn claim is afgewezen. Belachelijk want ik stelde alleen een vraag. Waarom moet dit dan gelijk... Lees verder » als een claim worden gezien en dan worden opgeslagen in mijn dossier?
M vd Heuvel
| Gemiddelde score: 3,6
OHRA is vriendelijk en behulpzaam als ze je geld kunnen vangen, maar als het op uitkeren komt dan zijn ze afhoudend en zeer moeilijk. Dan kan er niks en moet je de polis maar eens goed lezen. Verder krijg je geen uitleg!
JBM Lops
| Gemiddelde score: 3,2
Ik heb zeer slechte ervaringen met OHRA-ziekteverzekering. OHRA weigerde een ooglidcorrectie uit te laten voeren, terwijl mijn echtgenote nauwelijks iets kon zien. Er was veel geharrewar over de pakketten aanvullende verzekering en heel veel... Lees verder » onduidelijkheid. Men weigerde mij herhaaldelijk door te verbinden met een leidinggevende. Mails werden niet of laat beantwoord en informatie was onvolledig of foutief. Er werden antwoorden gegeven die niets te maken hadden met de gestelde vraag. Ik werd er radeloos van en bijzonder boos door. Resultaat: ik heb mijn volledige verzekeringspakket elders ondergebracht met uitzondering van de ziektekostenverzekering om nog meer uitstel van de behandeling te voorkomen.
E. luik
| Gemiddelde score: 2,4
Ik heb een huisdierverzekering voor mijn tweede hond afgesloten bij OHRA. Helaas zit ik er vier jaar aan vast, anders was ik allang overgestapt. Over elke declaratie wordt moeilijk gedaan en steeds krijg ik maar heel weinig vergoed. De voorwaarden... Lees verder » zijn onduidelijk en het declaratieformulier verleid je tot het geven van de verkeerde antwoorden die dan vervolgens tegen je gebruikt worden. Soms wordt het naar aanleiding van mijn telefoontje aangepast, maar sowieso moet ik elke keer voor uitleg bellen. De huisdierverzekering die ik van mijn andere hond bij Reaal heb lopen, is veel duidelijker en prettiger. Helaas gaf de OHRA een beeld alsof zij zoveel beter zijn. Ik ben daar ingetrapt. Geen goed woord voor over.