Verzekeren is vast niet je favoriete bezigheid. Dat begrijpen we bij Reaal maar al te goed. Toch is het prettig als het lekker geregeld is en daar helpen we je graag bij. Dat doen we al meer dan 100 jaar, voor bijna 2 miljoen klanten. Bij Reaal vind je heldere producten met een duidelijke uitleg. Zo hou jij altijd de touwtjes in handen en bepaal je zelf wat je verzekert, en hoe jij je verzekeringen regelt. Rechtstreeks bij ons of via een adviseur die jou het werk uit handen neemt. Wat je ook kiest, wij maken het in orde. Zodat jij kan zeggen: Lekker geregeld. Reaal. Reaal maakt onderdeel uit van VIVAT.

https://www.reaal.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,0 Gemiddeld rapportcijfer
7,0 Algemene tevredenheid
7,0 Klantgerichtheid
7,2 Deskundigheid
7,1 Duidelijkheid
6,6 Vertrouwen
6,6 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

J.van der Vooren
| Gemiddelde score: 9,6
Ik ben zeer tevreden over onze tussenpersoon, deze komt regelmatig even kijken of de verzekeringen up-to-date zijn. We hebben een goede verstandhouding met elkaar.
Gemiddelde score: 9,4
Via de site contact gelegd met Reaal en krijg binnen 24 uur alle antwoorden op mijn vragen en tevens de offerte. Dit geeft een vertrouwelijk beeld.
Gemiddelde score: 8,6
Reaal is duidelijk en helder in wat er verzekerd is. Vriendelijk en servicegericht. Hecht waarde aan zijn klanten.
Gemiddelde score: 8,6
Contact via tussenpersoon is prima. Denken mee, geven goede informatie, luisteren goed en zijn empathisch.
Gemiddelde score: 8,5
Alles was altijd duidelijk. Contacten waren goed.
Gemiddelde score: 8,3
Ik had een vraag over de uitkering van mijn koopsompolis die dit jaar uitgekeerd zou worden. Ik wilde weten wat de mogelijkheden zijn. Deze werden duidelijk en helder uitgelegd.
Gemiddelde score: 8,3
Makkelijke aanvraagprocedure, aantrekkelijke aanbieder voor chronisch zieken.
Edgar G.
| Gemiddelde score: 8,2
Heldere informatie en een gebruikersvriendelijke site. Makkelijk te doen om online een overlijdensrisicoverzekering te sluiten.
R. Smoorenburg
| Gemiddelde score: 8,2
Algemeen tevreden en het gevoel dat Reaal een goede keuze is.
Gemiddelde score: 8,0
Ik krijg een keer per jaar informatie over de begrafenisverzekeringen en deze is duidelijk.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,0
Reaal is een goede verzekeraar hoewel wat duur, alleen blijft de toekomst/missie niet helemaal duidelijk voor mij.
P. Tissen
| Gemiddelde score: 7,9
Digitaal goed geregeld. Makkelijk en snel te regelen. Duidelijk in handelingen.
K. ten Hoor
| Gemiddelde score: 7,5
Ik heb alleen schriftelijk contact met Reaal. Jaarlijkse brieven over fiscale waarden, winstbijschrijving et cetera. Dat zijn hele nette en duidelijke brieven.
Gemiddelde score: 7,5
Mijn beoordeling is vooral positief omdat we ons begrepen voelen en ze met ons meedenken en oplossingen bieden. Ook zijn ze heel flexibel.
Gemiddelde score: 7,4
Reaal is een betrouwbare maatschappij met verzekeringen voor een eerlijke prijs.
Gemiddelde score: 7,3
Na het afsluiten van de verzekering geen contact meer gehad met of over de verzekering. Dit was ook niet nodig omdat het een overlijdensrisicoverzekering betreft.
G. Van den Bogert
| Gemiddelde score: 7,1
Tevreden over de verzekering bij Reaal, maar omdat er geen veranderingen zijn ook geen contact gehad met Reaal de afgelopen periode. Indien nodig weet ik ze te bereiken en heb ik er vertrouwen in dat ze mij prima van dienst kunnen zijn.
Gemiddelde score: 7,0
Het ging om het geld dat vrij is gekomen van een lijfrenteverzekering. Dat moet worden doorgesluisd naar een andere verzekeraar. Daarom waren er zoveel antwoorden met 'weet niet/niet van toepassing'.
Gemiddelde score: 7,0
De lijfrenteverzekering liep af, maar de pensioenleeftijd van mijn man was natuurlijk verschoven. Wij wilden graag advies over wat te doen, maar dat blijken ze niet meer te mogen. Een adviseur voor ons was in heel Zeeland niet meer aanwezig, dus... Lees verder » alles moest per e-mail of telefoon. Ik weet nog steeds niet of we wel de goede beslissing hebben genomen.
Gemiddelde score: 7,0
Tot op heden krijg ik geen correspondentie ten aanzien van mijn uitvaartverzekering. Voorheen kreeg ik dit met de post. Op een of andere manier is het digitaal geworden. Zonder mijn toestemming. Ook bij het wijzigen van gegevens (bijvoorbeeld... Lees verder » adreswijziging) krijg ik via de e-mail wel bericht dat mijn aanvraag wordt verwerkt. Vervolgens krijg ik geen bericht meer wanneer de gegevens daadwerkelijk zijn verwerkt.
WJ van Ham
| Gemiddelde score: 6,9
Ik had een bijzonder product nodig en Reaal hielp mij dat in te vullen.
Heiko Dorenbos
| Gemiddelde score: 6,9
Ik heb contact gehad om mijn aflopende lijfrentepolis over te storten naar pensioenspaarrekening bij een andere bank. Werd hierbij niet duidelijk en zeer terughoudend met nietszeggende antwoorden aan het lijntje gehouden. Al met al zeer onbevredigend.
Gemiddelde score: 6,9
Het is begrijpelijk, maar ik heb toch altijd het gevoel dat er iets in de kleine lettertjes staat wat mij niet verteld is en ik niet begrepen heb. Op het moment is alles duidelijk, maar als ik het nodig heb, ben ik bang dat er wel iets is, dat ik... Lees verder » net niet verzekerd ben. Dit geldt overigens voor alle verzekeringen.
Gemiddelde score: 6,8
Geen idee of Reaal betrouwbaar is en alle afspraken nakomt, dat zal blijken wanneer er een beroep moet worden gedaan op de verzekering.
J. Kroese
| Gemiddelde score: 6,8
De contacten met de adviseur zijn prima. De verzekeringen die ik bij Reaal heb, zijn geen goede producten. Reaal is inmiddels de vierde of vijfde naamgever, er is nooit getoetst of het nog aansloot of iets dergelijks
R. Paijmans
| Gemiddelde score: 6,6
Ik kwam rechtstreeks in contact na een slecht advies van een tussenpersoon. Het hele proces duurde maanden door ziekte/afwezigheid van één medewerker. Toen alles rond was, kwam men met de aankondiging van een rekening, maar niet met antwoorden op... Lees verder » eerder gestelde vragen. Er zou nog contact worden opgenomen naar aanleiding van mijn reactie. Ik wacht nog steeds op de rekening en contact.
A. Wehrman
| Gemiddelde score: 6,6
De medewerkers zijn vriendelijk. Denken wel met je mee, maar zijn aan handen en voeten gebonden. Er was een probleem met een polis, en deze kon niet worden gecontinueerd. Terwijl er in totaal vier uitvaartpolissen liepen. De andere drie zijn netjes... Lees verder » gereactiveerd en één niet. Slordig. Een jaar later kwam ik erachter dat deze stop was gezet en kon ik weer een hele nieuwe polis aanvragen.
Gemiddelde score: 6,5
De informatie die werd aangereikt, onder andere in de polis zelf, was qua taalgebruik niet altijd afgestemd op de doorsnee consument. Zonder toelichting riep deze bij mij veel vragen op.
M. Romer
| Gemiddelde score: 6,5
Tja, het is gewoon een verzekeraar. Geen positieve, maar vooral ook geen negatieve dingen meegemaakt.
Gemiddelde score: 6,5
Ik heb al vijf keer geprobeerd om mijn rekeningnummer te wijzigen, maar de wijziging wordt maar niet doorgevoerd. Daarnaast zijn ze alleen maar bereikbaar op tijden waarop ik aan het werk ben (en dus niet kan bellen).
L.c. de Leur
| Gemiddelde score: 6,2
Ik heb in het verleden een koopsompolis afgesloten en in het begin kreeg ik jaarlijks een upgrade van Reaal, maar tegenwoordig moet ik erom vragen, anders hoor ik niets.
y.hilligehekken
| Gemiddelde score: 6,1
Paar jaar geleden een begrafenispolis was verdwenen en nooit meer terug gevonden, dus nog een beetje sceptisch.
Gemiddelde score: 6,0
Reaal heeft de voorwaarden en polissen op internet staan om te raadplegen. Het is beter als ze deze gewoon op papier blijven toesturen. Dan kun je altijd, ook na langere tijd de overeenkomst raadplegen.
Gemiddelde score: 6,0
Verzekeringen zijn allemaal hetzelfde.
Gemiddelde score: 5,3
Reaal heeft nog nooit contact met mij opgenomen over mijn verzekering. Ik weet niet goed waarvoor ik gedekt ben en ik ben bang dat ik teveel betaal. Ik krijg ook nooit post of e-mails. Dit komt onbetrouwbaar over.
Gemiddelde score: 5,1
Wordt door de adviseur en Reaal van het kastje naar de muur gestuurd. Het heeft uiteindelijk meer dan een jaar gekost om een wijziging correct te laten uitvoeren. Ook het opvragen van nadere informatie wordt eerst na drie weken door de adviseur naar... Lees verder » Reaal gestuurd en vervolgens wordt er nog eens zes weken uitgetrokken om een antwoord naar de klant te sturen.
A caverle
| Gemiddelde score: 4,8
Nemen contact op, bel je terug, spreekt vervolgens in, nemen ze geen contact meer op, zeer slecht.
Gemiddelde score: 4,7
Ik heb bijna geen beoordeling kunnen geven. Ik heb een verzekering die al lange tijd premievrij is en wordt uitgekeerd bij overlijden.
R.Dolderman
| Gemiddelde score: 4,2
We zijn al een paar maanden bezig om een verzekering over te sluiten, maar krijgen iedere keer verkeerde info. We moeten steeds zelf bellen (mail met de vraag om gezondheidsverklaring die allang was ingestuurd). De verzekering zou op 1 september veranderen, maar is nog niet gebeurd.
Gemiddelde score: 2,8
Ooit uitvaartverzekeringen voor mijn twee kinderen afgesloten via tussenpersoon. Ik wil deze verzekeringen nu overdragen aan mijn inmiddels volwassen kinderen. Reaal weigert dit verzoek, het moet volgens hen via de tussenpersoon. Ik wil dit zelf... Lees verder » afhandelen. De betalingen zijn al jaren geleden afgerond, dus niemand lijdt hier verder onder. Ik vind het ook van deze tijd dat ik mijn zaken zelf kan doen. Reaal echter niet, daar blijft men halsstarrig weigeren om mee te werken.
Oude klant > 70
| Gemiddelde score: 1,1
Zonder enig verzoek daartoe werd volkomen onverwacht plotseling de verzekering door Reaal 'afgekocht'. De door hen bepaalde waarde was 0,01 euro en die ene cent werd ook inderdaad overgemaakt. Twee weken eerder was een opgebouwde waarde opgegeven... Lees verder » van circa 36.000 euro (wat al meer dan 10.000 euro minder was dan wat bij het afsluiten was voorgespiegeld). Op een telefonisch verzoek om het e-mailadres voor het indienen van een klacht te verstrekken, werd de vraag 'afgewimpeld'. De medewerker begreep het niet en zou een en ander nakijken en schriftelijk reageren. Het was onduidelijk of de verzekering nog doorliep (de brief van Reaal sprak zichzelf daaromtrent tegen). Als er geïncasseerd zou worden, dan zou het wel meevallen. Tot op heden nog niets daarover vernomen. Wél wil men praten over aanpassing van de verzekering, maar een schriftelijke verklaring van de gang van zaken, daarop wordt niet gereageerd. Een maatschappij die een verzekerde in onzekerheid laat zitten over de toegeëigende 36.000 euro, kan ik niet positief beoordelen.