Verzekeren is vast niet je favoriete bezigheid. Dat begrijpen we bij Reaal maar al te goed. Toch is het prettig als het lekker geregeld is en daar helpen we je graag bij. Dat doen we al meer dan 100 jaar, voor bijna 2 miljoen klanten. Bij Reaal vind je heldere producten met een duidelijke uitleg. Zo hou jij altijd de touwtjes in handen en bepaal je zelf wat je verzekert, en hoe jij je verzekeringen regelt. Rechtstreeks bij ons of via een adviseur die jou het werk uit handen neemt. Wat je ook kiest, wij maken het in orde. Zodat jij kan zeggen: Lekker geregeld. Reaal. Reaal maakt onderdeel uit van VIVAT.

https://www.reaal.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,3 Gemiddeld rapportcijfer
7,2 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,4 Duidelijkheid
6,9 Vertrouwen
7,7 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

J.Brouwer
| Gemiddelde score: 10
Betrouwbaar, vriendelijk en deskundig personeel.
J.Wobbes-van der Horn
| Gemiddelde score: 9,2
Nadat de adviseur ons voor rekende dat wij bijna 35 euro per maand goedkoper konden worden verzekerd. Dat was voor ons het punt om onze oude verzekering na bijna veertig jaar gedag te zeggen. Alle verzekeringen werden door de adviseur opgepakt/opgezegd.
Gemiddelde score: 9,1
Over vrijwel alle financiële regelingen en verzekeringen laat ik mij informeren door een financieel adviesbureau. Daar zitten specialisten die goede adviezen op maat kunnen geven. Het kost geld, maar dat is het dubbel en dwars waard.
C. Braun
| Gemiddelde score: 9,0
Het contact dat ik heb met mijn adviseur is persoonlijk en zeer servicegericht.
Tom Bersee
| Gemiddelde score: 8,8
Ik heb veel verzekeringen bij Reaal afgesloten via een collectief aanbod via mijn werkgever. Ik vind dat het makkelijk werkt met Reaal. Ik heb pas één schademelding in ongeveer zes jaar gehad. Dit is snel en efficiënt afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,8
Wij zijn al jaren verzekerd bij Reaal naar volle tevredenheid. Als er telefonisch contact is over wat dan ook worden we door de medewerker heel goed geholpen en geadviseerd. Ook is er tijdens een gesprek naar een verzekering gekeken die al lang liep... Lees verder » en werd ons duidelijk gemaakt dat het goedkoper was geworden en deze verzekering werd meteen omgezet naar de tarieven van nu. Fijn om te weten dat er wordt meegedacht.
Gemiddelde score: 8,8
In ieder geval een opmerking. Ben namelijk via de werkgever middels een collectief verzekerd. Ervaringen in het verleden waren overwegend positief. Snelle reactie op mails met duidelijke taal en klantgericht. Eenmaal minder positief, omdat ze mijns... Lees verder » inziens geen zin hadden in een nader onderzoek en berustten in een 'beide schuld'-verhaal van de tegenpartij.
L. Janssen
| Gemiddelde score: 8,7
Wij hebben alle lopende verzekeringen bij Reaal ondergebracht. Zijn daarbij deskundig geadviseerd en zij hebben een financieel aantrekkelijk aanbod gedaan. Reden genoeg voor ons om over te stappen.
Gemiddelde score: 8,7
Melding telefonisch gedaan, formulieren worden ingevuld naar mij verzonden en soepel afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,6
Prima contact met de tussenpersoon, hoef maar te bellen en hij regelt de zaken.
Meer lezen »
J. ten Have
| Gemiddelde score: 8,5
Goede beoordeling gegeven omdat ik tevreden ben over Reaal. Enerzijds qua prijs en anderzijds met betrekking tot de afhandeling van een door mij gemelde schade. Keurig netjes geholpen en snel het schadebedrag op mijn bank.
Gemiddelde score: 8,3
Prima verzekeringen, alleen jammer dat er redelijk wat dingen uitgesloten worden of een hoog eigen risico hebben.
Gemiddelde score: 8,3
Mijn ervaring met Reaal is tot op heden goed. Hoewel we nog geen gebruik hebben hoeven maken van hun diensten is de communicatie altijd duidelijk en toereikend.
Gemiddelde score: 8,3
Gemakkelijk via tussenpersoon.
Gemiddelde score: 8,3
Reaal geeft mij een gevoel van zekerheid dat als er iets mocht gebeuren, ik bij hen terecht kan en geholpen word.
JeanW
| Gemiddelde score: 8,3
De tussenpersoon heeft de schadeportefeuille overgenomen van een andere verzekeraar, en is daarbij vergeten om de glasverzekering mee te nemen. Ik heb hierover zelf moeten bellen, maar dit is toch weer rechtgezet.
Gemiddelde score: 8,2
Reaal vergoedt als je declareert en handelt je melding netjes af.
G. Barten
| Gemiddelde score: 8,2
Voor met name de tussenpersoon heb ik alle lof. Men weet precies wat ik nodig heb en helpen en adviseren op een snelle en correcte manier.
Gemiddelde score: 8,2
Altijd keurig schade vergoed gekregen. Twee keer in 22 jaar. Altijd duidelijk gecommuniceerd.
Gemiddelde score: 8,1
Als het vragen, schades of het afsluiten van een verzekering betreft, krijg ik deskundig advies.
Gemiddelde score: 8,1
Ben prima tevreden over zowel de verzekering als mijn financieel adviseur.
Gemiddelde score: 8,1
Ik had dit jaar schade door onweer. Mijn televisie was kapot daardoor. Schade gemeld en de afhandeling ervan ging best wel vlot. En kon daardoor weer een nieuwe televisie kopen.
I. Laan
| Gemiddelde score: 8,1
Nadat ik de schade aan de adviseur had gemeld, duurde het even voordat ik een nota van de reparatie had ontvangen. De adviseur rappelleerde na een paar weken. Toen ik schadeformulier en nota had ingeleverd, werd alles binnen een week geregeld. Super... Lees verder » snel dus. Aangezien het voor mij best om een aardig bedrag ging, was ik hier bijzonder blij mee. Ik hoefde een en ander dus niet voor te financieren.
R.S
| Gemiddelde score: 8,1
Van mij krijgt SNS als tussenpersoon een dikke voldoende. Helaas kan ik dat niet meer zeggen van Reaal sinds zij in handen zijn gekomen van Vivat. Heb het idee dat de belangen van de klant er niets meer toe doen en enkel nog het grote geldgraaien... Lees verder » belangrijk is. Ze doen hun best niet meer voor de klant, ondanks alle inspanning van de tussenpersoon en de afspraken welke deze met de verzekeraar maakt. Jammer, dit was een stuk beter toen Reaal nog bij de Volksbank hoorde.
Gemiddelde score: 8,0
Er is een nieuwe polis afgesloten, schadetechnisch heb ik nog geen gebruikgemaakt van de verzekering. Het afsluiten ging snel en zonder problemen via een tussenpersoon casu quo vergelijkingssite.
B. Hagoort
| Gemiddelde score: 8,0
Wij zitten al meer dan zestig jaar bij Reaal en kan zeggen dat we de schadeverzekering al meer dan vijftig jaar niet nodig hebben gehad.
J.A. Meijer
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb als ik wat wil wijzigen nooit geen problemen. Maar heb meer dan twintig jaar geen schade hoeven claimen.
H. Sprock
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ben oud-werknemer van SNS Bank. Via mijn werkgever heb ik al mijn verzekeringen bij SNS/Reaal afgesloten met personeelskorting. Als er problemen zijn, kan ik rechtstreeks met Reaal bellen op dezelfde manier als een gewone klant. Ik heb tot nu toe geen problemen met Reaal gehad.
B. Hendrikse
| Gemiddelde score: 8,0
Reaal heeft betaalbare premies en is duidelijk in zijn voorwaarden.
Gemiddelde score: 8,0
Ik werd op geattendeerd op een goedkopere verzekering.
Gemiddelde score: 7,9
Reaal snapte meteen wat ik bedoelde en heeft de wijziging binnen een mum van tijd doorgevoerd.
Gemiddelde score: 7,9
Een transparante prettige verzekeraar met een passend tarief.
J vd Brand
| Gemiddelde score: 7,9
Het blijft natuurlijk moeilijk voor een burger als ik om de motieven van de verzekeringen te achterhalen en ik ben maar gewoon (te) goed van vertrouwen omdat ik niet anders kan.
Gemiddelde score: 7,7
Dat ik bij Reaal verzekerd ben, is omdat de tussenpersoon dit aanbiedt. Voor mij zijn verzekeraars over het algemeen redelijk vergelijkbaar. Ik werk het liefst via een tussenpersoon, altijd hetzelfde aanspreekpunt voor mijn schades vind ik erg... Lees verder » prettig. Ook advies waar nodig is. De tussenpersoon zorgt dat de schades snel en correct afgehandeld worden. In hoeverre dit aan de tussenpersoon of aan Reaal ligt, kan ik niet inschatten, maar ik ben erg tevreden.
J.A. van Drongelen
| Gemiddelde score: 7,7
Wij hadden alle polissen bij Interpolis via Rabobank, maar door verhuizing is dat nu 20 kilometer verderop en we hebben geen auto meer en Reaal is hier op het dorp gevestigd.
Gemiddelde score: 7,6
De gevraagde vragen waren allemaal duidelijk gesteld, dus kon ik makkelijk antwoorden.
Gemiddelde score: 7,6
De ruitschade is uiteindelijk goed afgehandeld, maar het was eerst goed zoeken of je een ruitschade wel of niet moest melden voordat een reparatie plaatsvond. Ook de medewerker wist het niet zeker.
O. Bakker
| Gemiddelde score: 7,6
Luisteren goed als je problemen hebt en proberen dit snel op te lossen. Geven ook op tijd aan als er weer iets verandert wat in jouw voordeel is.
L de Jong
| Gemiddelde score: 7,6
Over het algemeen heb ik weinig te klagen over Reaal als schadeverzekeraar. Bij de keren dat ik direct contact had met Reaal (overigens in een wat verder verleden) werd ik duidelijk en voorkomend te woord gestaan. Maar ik veronderstel dat dat bij... Lees verder » andere verzekeraars niet veel anders zal zijn. Een belangrijke reden voor mij om voor Reaal te kiezen, is dat deze verzekeraar voortkomt uit de arbeidersbeweging van vroeger. Van deze relatie merk ik heden ten dage overigens niet veel meer.
Y.Loch
| Gemiddelde score: 7,6
Ik vind dat je bij Reaal geen nummer bent. Ze luisteren en nemen de tijd voor je, er is persoonlijk contact.
Gemiddelde score: 7,6
Je hoopt altijd dat de schade die je opgeeft, vergoed wordt. Maar je doet er verder niks aan als er een regel in de polis staat waar ik het niet mee eens ben.
Gemiddelde score: 7,5
Geen problemen, info op site en aan telefoon is duidelijk.
Gemiddelde score: 7,4
Mijn schadeverzekering om financiële reden (lagere premie) overgesloten bij Reaal. Het oversluiten is soepel en correct verlopen. De ontvangen informatie was adequaat en er zijn in het proces geen verstoringen geweest.
Gemiddelde score: 7,4
Het is een fijne verzekeraar, alleen zijn ze de laatste tijd niet zo heel snel met uitkeren na declaratie. Heb een dierenverzekering die eerst bij Proteq zat, en later is overgenomen door Reaal. Bij Proteq vond ik het fijner en sneller.
Gemiddelde score: 7,4
Ik ben zeer tevreden omdat ik op de juiste en goede manier werd behandeld.
Paul
| Gemiddelde score: 7,4
Ik heb relatief weinig contact over mijn verzekeringen, hetgeen natuurlijk positief is. Als ik contact heb, heb ik dat als positief ervaren en wordt er snel en effectief gehandeld.
Ed
| Gemiddelde score: 7,3
In vrij korte tijd heb ik gebruik moeten maken van drie schadeverzekeringen. Dit naar aanleiding van een stormschade, een ruitschade en een pechgeval met de auto in het buitenland. Alles is goed geregeld en zonder veel toestanden vergoed of... Lees verder » rechtstreeks uitgekeerd. Er was bij het melden van de autopech wel miscommunicatie tussen de alarmcentrale en REAAL over wie wat moest vergoeden. Dit heeft REAAL goed opgelost. Nadeel is dat de polissen niet meer op papier meegezonden worden. Moet je van internet halen.
Linda L.
| Gemiddelde score: 7,3
Ik vind een woonverzekering nodig en het maakt niet veel uit waar je de verzekering afneemt. De SNS Bank gaf een vertrouwd gevoel en gelukkig heb ik nog geen gebruik hoeven te maken van een claim.
Gemiddelde score: 7,3
Nog geen gebruikgemaakt van de verzekering, gelukkig. Alles is wel heel duidelijk omschreven, mede door de toelichting van onze adviseur.
Smid
| Gemiddelde score: 7,0
Afspraak is afspraak.
Gemiddelde score: 7,0
Gelukkig hebben wij nog maar één keer gebruik hoeven maken van een schadeverzekering, dat is toen prima afgewerkt en opgelost.
A. Kingma
| Gemiddelde score: 7,0
Wij hebben geen schade gehad die wij op een schadeverzekering konden verhalen. Uit de briefwisseling kunnen wij opmaken dat deze verzekeraar betrouwbaar is.
Gemiddelde score: 6,9
Het melden van de schade ging eenvoudig, maar ik werd niet voldoende op de hoogte gehouden. De schade zou effect hebben op mijn premie, maar pas maanden later met mijn premieverjaardag kreeg ik alleen een nieuwe polis met een veel hoger bedrag en... Lees verder » gewijzigd aantal schadevrije jaren. Voor die tijd niet geïnformeerd, niets toegelicht.
Gemiddelde score: 6,8
Men dient goed te kijken wat wel en niet verzekerd is.
Erica
| Gemiddelde score: 6,8
Ik baal dat er bij stormschade opeens een extra eigen risico bij kwam waardoor mijn schade niet voor vergoeding in aanmerking kwam.
M. Meyjes
| Gemiddelde score: 6,6
Het was voor mij gemakkelijk Reaal te kiezen voor schadeverzekeringen, omdat ik daar al paar verzekeringspolissen heb lopen, zo heb alles bij Reaal!
Johannes Denissen
| Gemiddelde score: 6,4
Via telefoon kan je alles regelen inzake een nieuwe verzekering. Dan krijg je goed contact en goede uitleg. Waarom de schades door een geheel ander bedrijf worden afgewerkt, is mij een raadsel en werkt niet positief. Over de... Lees verder » rechtsbijstandverzekering in het algemeen kan ik niet tevreden zijn omdat die zich afspelen in vaagheid. Wat wordt wel en niet vergoed, hoeveel wordt er betaald aan externe advocaten is steeds een raadsel. Bovendien valt er moeilijk te praten met externe advocaten en dat is frustrerend. Dat moet anders.
Gemiddelde score: 6,3
Ik heb een keer een schadeclaim ingediend waarover nogal moeilijk gedaan werd door de medewerker. Uiteindelijk is het na het indienen van een klacht toch naar wens afgehandeld. Het feit dat Reaal nogal eens van naam veranderd of van eigenaar, wat... Lees verder » wij uit de media moesten vernemen, wekt ook niet zo'n vertrouwen.
Gemiddelde score: 6,2
Het is prettig contact als je ze nodig heb. Geven ook goed advies.
Vellinga
| Gemiddelde score: 6,1
Als je volgens Reaal te veel schademeldingen hebt zo lang als je verzekerd bent, gooien ze gelijk het eigen risico omhoog en krijg je niets uitgekeerd als je schade hebt onder de duizend euro. En ook gelijk bij het hele pakket, zelfs bij... Lees verder » verzekeringen waar je geen schades hebt gehad zoals bijvoorbeeld de reisverzekering. Je hoeft ook niet naar een ander te gaan want ze wisselen alles uit met elkaar, dus je krijgt gewoon een stempel. Je betaalt anders genoeg.
R. Nuberg
| Gemiddelde score: 6,0
Er te veel aanbieders van allerlei zaken, dus blijkbaar is het nog steeds erg lucratief om in verzekeringen of een bank te beginnen, dit allemaal in dit kleine landje. Ik zou voor een nationale verzekering zijn, voor álle verzekeringen, zeker ziektekosten!
Gemiddelde score: 6,0
In zijn algemeenheid is er een tendens dat bij verzekeraars niet de klant vooropstaat, maar het eigen rendement. Dat leidt ertoe dat bij een schadeclaim barrières opgeworpen worden. Mijn indruk van Reaal is niet verkeerd, maar je hebt te maken met deze tendens bij alle verzekeraars.
H.collaris
| Gemiddelde score: 6,0
In het verleden is er veel misgegaan met de verzekeringsbranche. Ik denk dat ze nog veel goeds moeten doen om dat beeld te kunnen ombuigen. Het beeld van zakkenvullers en grote dikke salarissen drijft nog steeds bovenaan in mijn gedachte over verzekeraars.
Gemiddelde score: 5,9
Contact via e-mail, ik wil met iemand spreken.
Thomas
| Gemiddelde score: 5,5
Ik werd goed geholpen voor het afsluiten van een verzekering, verder heb ik weinig contact gehad met de verzekeraar.
M.van Kempen
| Gemiddelde score: 5,0
Ik krijg ongeveer zes maanden van tevoren een mail met mijn verzekeringen bij Reaal en dat ze de premie zes maanden later zullen gaan afschrijven. Dat afschrijven gebeurt ook na zes maanden. Op dat moment ben ik vergeten dat ze op die datum het... Lees verder » afschrijven en word ik overrompeld. Na telefonisch contact of ze drie of vier weken van tevoren nog een reminder kunnen sturen, krijg ik als antwoord: dat zit niet in het systeem en dat zijn we niet gewend. Met andere woorden: niet meedenken met de klant om de klant te helpen herinneren dat ze een (groot) bedrag aan premie moeten betalen. Het zou een kleine aanpassing in het systeem zijn (heb ik nagevraagd aan deskundigen), maar het niet willen doen.
Gemiddelde score: 5,0
Een vraag over een nieuw af te sluiten oldtimerverzekering kon niet worden beantwoord.
Gemiddelde score: 2,8
Het betreft een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Zij proberen er alles aan te doen om je weer aan het werk te krijgen, zelfs oordelen van onderzoeksdeskundigen worden door hun in twijfel gebracht. Zonder advies van een deskundige bepaalt de... Lees verder » claimadviseur van Reaal in hoeverre je arbeidsgeschikt bent. Zij schakelen een extern bureau in waarbij je door een keuringsarts wordt gekeurd. Het advies bleef maanden op zich wachten, zodat ik een aantal maanden in het begin maar 50% uitkering had.
S Carmio
| Gemiddelde score: 1,0
Heb brandgat in vitrage, willen alleen dat deel uitbetalen, en de andere drie niet. Moet er maar een stuk bij kopen stellen zij, maar punt 1 het is niet meer te koop en punt 2 al was het te koop dan zit ik met kleurverschil. Het is vitrage in mijn... Lees verder » kamer. Het bestond uit één stuk en ik heb dat in vieren laten maken. Ik ben hier tegen ingegaan en nu aangemeld bij stichting KIFID na overleg met mijn advocaat die ook stelt dat het om vitrage voor een ruimte gaat en dat het totaal moet worden vergoed. Ik zit nu nog op de uitslag van KIFID te wachten.