De wereld om ons heen verandert continu. Coöperatie Univé biedt daarin de zekerheid van elkaar helpen. Dat doen we met 2.700 medewerkers voor 1,6 miljoen leden met ruim 4 miljoen verzekeringen. Dichtbij vanuit onze 110 winkels, maar ook met onze digitale dienstverlening. Goed voor 4,4 miljoen pageviews, maken op onze website maandelijks 550.000 unieke bezoekers gebruik van Univé’s online services. In dezelfde periode ervaren 70.000 unieke klanten het gemak van digitale service via onze Univé App.

We willen met elkaar risico’s voorkomen, gevolgen beperken en alleen verzekeren wat echt nodig is. Daarom bieden we preventiediensten en keuzevrijheid in verzekeringen. We zorgen ook voor persoonlijk advies en hulp, altijd dichtbij. Samen met onze adviseurs, juristen en ons netwerk van partners. Onder andere op het gebied van wonen, werken, reizen, zorg, mobiliteit en ondernemen.

Wij zijn Univé, wij zijn van onze leden en wij zijn van elkaar helpen. Vanuit die doelen investeren we ook in lokale, maatschappelijke en sportieve initiatieven. Daarom zeggen wij: Daar plukt ú de vruchten van.

https://www.unive.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,7 Gemiddeld rapportcijfer
7,8 Algemene tevredenheid
7,7 Klantgerichtheid
7,7 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,7 Vertrouwen
7,9 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

Als regionaal gewortelde coöperatie staan wij dichtbij onze leden. Niet alleen fysiek met regionale winkels, maar ook via telefoon, WhatsApp, e-mail, live chat en onze social mediakanalen willen we hen zo persoonlijk mogelijk te woord staan en helpen. Door onze klantreizen te analyseren en continu te luisteren naar de feedback van onze leden, slagen we erin onze dienstverlening doorlopend te verbeteren. We zijn trots op onze adviseurs, schadebehandelaars en andere collega’s die klantcontact onderhouden. Zij zorgen iedere dag voor een hoge klantwaardering en de stijging van Univé op ranglijst van Verzekeraars In Beeld is dan ook aan hen te danken.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 9,8
Univé doet wat het beloofd en betalen snel uit ze helpen waar ze kunnen.
Gerda
| Gemiddelde score: 9,4
Prima service en ze staan altijd klaar voor je en denken met je mee.
R.van Londen
| Gemiddelde score: 9,3
Wij zijn al jaren klant bij Univé en uitermate tevreden zijn met betrekking van de afhandeling van Schade.
Gemiddelde score: 9,3
Jarenlange ervaring met Univé heeft nooit problemen opgeleverd. We hebben al onze verzekeringen bij Univé ondergebracht.
Gemiddelde score: 9,3
Een fijne en betrouwbare maatschappij met alles onder een dak.
B. Doppenberg
| Gemiddelde score: 9,2
Univé is voor ons makkelijk bereikbaar, het kantoor zit in onze woonplaats. Ook geeft de adviseur goed advies, zodat we goed verzekerd zijn. Problemen, zoals Schade worden keurig opgelost.
Gemiddelde score: 8,9
Laagdrempelig, winkel is in het dorp, oog in oog contact met medewerkers mogelijk dus zeer toegankelijk. Tijd voor beantwoording alle vragen en uitleg van het product.
W de Vries
| Gemiddelde score: 8,8
Wij zijn heel tevreden over Univé en al ruim 45 jaar klant.
Armand
| Gemiddelde score: 8,8
Eenvoudig benaderbaar, eenvoudig van stof en duidelijk.
C. Pool
| Gemiddelde score: 8,8
Prima is alles afgehandeld met betrekking tot een reisannulering wegens ziekte.
Meer lezen »
Chantal
| Gemiddelde score: 8,8
Univé is makkelijk bereikbaar. Snel antwoord op vragen. Klantgericht.
I. Westhuis-Hart
| Gemiddelde score: 8,7
Zijn al jaren tevreden klanten. Verzekeringen zijn overzichtelijk en helder.
J. Jennekens
| Gemiddelde score: 8,6
Er werd goed geluisterd, goed geadviseerd en goed uitgevoerd.
Gemiddelde score: 8,5
Heldere gesprekken mee gehad op kantoor en daar alles vakkundig vergeleken en afgesloten.
Wil Logtenberg
| Gemiddelde score: 8,5
Ik heb veel vertrouwen in Univé! Mijn Schade afhandelingen zijn altijd tot volle tevredenheid en vooral snel afgehandeld.
A Valken
| Gemiddelde score: 8,4
Deskundig advies, Snelle afhandeling van Schademeldingen, dit zonder gezeur en poespas. Niet de goedkoopste.
H.vanerven
| Gemiddelde score: 8,4
Univé denkt mee met de klant. Een Schade is al vervelend genoeg. Ze doen er alles aan om je op het gemak te stellen en de zorgen uit handen te nemen.
Gemiddelde score: 8,3
Prima verzekeringsmaatschappij. Snel en klantgericht.
Gemiddelde score: 8,3
Ik ben al jaren een tevreden klant bij Univé. De afhandeling van het overzetten van mijn autopolis naar een nieuwe auto ging naar volle tevredenheid.
J. Krudde
| Gemiddelde score: 8,2
Univé biedt een groot assortiment aan verzekeringen waarmee een afgewogen verzekeringspakket kan worden samengesteld met als bijkomend voordeel dat er korting wordt gegeven naarmate er meer verzekeringen worden afgesloten. Prettig is het dat er dan... Lees verder » één aanspreekpunt is dat bovendien kantoor houdt in mijn woonregio.
Gemiddelde score: 8,1
Als je altijd al bij dezelfde maatschappij bent verzekerd geeft het gevoelsmatig een zekere betrouwbaarheid, als het überhaupt ooit tot een uitkering moet komen.
R. Spijkerman
| Gemiddelde score: 8,1
Bij het kantoor in Dalfsen hebben ze verstand van zaken, zijn ze eerlijk, leggen ze het goed uit.
Gemiddelde score: 8,0
Prima verzekeraar als er iets is staan ze voor je klaar.
Gemiddelde score: 8,0
Goed, duidelijk, snel en correct contact met de medewerkers.
Gemiddelde score: 8,0
Snelle reactie op een gemelde Schade, snelle actie daarop én snelle uitbetaling.
J.vd Zel
| Gemiddelde score: 8,0
Stuurt regelmatig e-mail updates met interessante nieuwtjes met betrekking tot de verzekering.
Gemiddelde score: 7,9
Vriendelijk geholpen, goede service en duidelijk in uitleg en antwoorden.
Gemiddelde score: 7,9
Univé heeft lage premies, komt betrouwbaar over, communiceert duidelijk en heeft geen winstoogmerk. Dat vind ik positief.
Gemiddelde score: 7,9
Univé biedt duidelijke verzekeringen aan, begrijpelijke communicatie en weinig poespas.
Gemiddelde score: 7,8
Prima verzekering, pakket kortingen als je meerdere dingen bij ze verzekerd, wat wij handig vonden en overzichtelijk. Communicatie is redelijk goed.
Zwanet
| Gemiddelde score: 7,8
Univé kan ik persoonlijk naar toe gaan en persoonlijk alles regelen.
C.I.Gort
| Gemiddelde score: 7,7
Univé heeft mijn Schade die ik laatst had direct opgenomen en netjes en snel afgehandeld. Heel fijn dus.
Gemiddelde score: 7,6
Goede en duidelijke service.
Gemiddelde score: 7,6
Hoef weinig gebruik te maken van mijn Schade, maar toen vorig jaar de koppelingskabel van mijn auto knapte en ik tijdens de avondspits midden in het centrum stil kwam te staan werd ik direct, en heel goed geholpen. Alles werd in gang gezet, er bleef... Lees verder » met mij gecommuniceerd worden over de voortgang en de hele zaak is voor mij afgehandeld met de betrokken partijen.
C.G. VAN DEN BERG
| Gemiddelde score: 7,4
We zijn tevreden over Univé, helaas krijg je soms niet datgene uitbetaald waar je op gehoopt had. Zeker in deze coronatijd.
C Sas
| Gemiddelde score: 7,3
Mijn auto Schade is niet goed behartigd ik ben echt niet schuldig, en er is geen goed onderzoek gedaan. De tegen partij gem. Altena Werkendam is de verklaring klakkeloos aangenomen. Met de overige verzekeringen ben ik goed tevreden en geef ik een dikke 9.
W. Kunst
| Gemiddelde score: 7,3
Univé is een behoorlijk redelijke verzekering. Nooit problemen gehad omtrent afwikkelingen van Schades.
Gemiddelde score: 7,2
Ik heb 1x contact gehad met Univé, de desbetreffende persoon had mijn gegevens niet op orde en gaf aan dat ik niet in aanmerking kwam voor hulp. Ik heb voet bij stuk gehouden en toen bleek ik wel degelijk juist verzekerd te zijn. Verder heb ik... Lees verder » nooit contact met ze gehad over Schade of wat dan ook.
Gemiddelde score: 7,0
Prima verzekeraar
Gemiddelde score: 7,0
Fijn dat er een gewoon kantoor is waar je terecht kunt met al je vragen. Gewoon goed kantoor zonder overbodige luxe, fijne mensen waar je altijd vriendelijk wordt geholpen.
Gemiddelde score: 7,0
Soms medewerker die antwoord geeft dat niet klopt.
Gemiddelde score: 6,9
Over het algemeen tevreden, vervangend vervoer na Schade (op zondag) was wel een dingetje, hier had ik volgens Univé pas recht op nadat de auto bij het Schadeherstelbedrijf stond, waar deze pas op dinsdag door het bergingsbedrijf heen werd... Lees verder » gebracht. Ben ook van mening dat persoonlijk contact steeds moeilijker wordt door beperkte openingstijden van kantoor (niet vanwege corona) en het verdwijnen van kantoren.
Gemiddelde score: 6,9
Univé is een prima verzekeraar. De ontstane fout bij het afsluiten van de verzekering is ontdekt bij het volgende contact. Gelukkig heeft de dame toen de fout hersteld en zou een klacht neerleggen.
A. van Laar
| Gemiddelde score: 6,9
Prima verzekeraar voor een prima prijs.
Gemiddelde score: 6,7
Inhoudelijke reactie op mijn claim duurde behoorlijk lang, wel werd van tevoren aangegeven dat dit lang zou duren wegens corona. De claim werd grondig beoordeeld en er werd goede hulp gegeven die in ons belang was, daarbij werd goed geluisterd naar wat wij wilden.
Gemiddelde score: 6,4
De verzekeringen afsluiten zijn ooit via het Marinebedrijf gegaan. Ik heb tot heden nooit een Schadeclaim ingediend. Vorig jaar via Univé de rechtsbijstand gewijzigd.
Gemiddelde score: 5,4
De online chat is buitengewoon klantonvriendelijk, niet lezen van de vraag en links sturen die geen antwoord geven op de vraag.
J. Tijhuis
| Gemiddelde score: 5,1
Als vanaf mijn 18e ben ik verzekerd bij Univé, dit omdat Univé toen dichtbij stond en persoonlijk was. Nu is dit een verzekeraar geworden waar ik liever niet meer verzekerd ben. Medewerkers liegen glas hard over de dekking en vergoedingen.