De wereld om ons heen verandert continu. Univé biedt daarin de zekerheid van elkaar helpen. Dat doen we voor 1,6 miljoen leden met ruim 4 miljoen verzekeringen. We zijn dichtbij door onze 110 winkels en online via onder andere de Univé App.

We willen met elkaar risico’s voorkomen, gevolgen beperken en alleen verzekeren als het echt nodig is. Daarom bieden we preventiediensten en keuzevrijheid in verzekeringen. En dat doen we al sinds 1794. We zorgen ook voor persoonlijk advies en hulp, altijd dichtbij. Samen met onze adviseurs, juristen en ons netwerk van partners. We doen dit onder andere op gebied van wonen, werken, reizen, zorg, mobiliteit en ondernemen..

Wij zijn Univé, wij zijn van onze leden en wij zijn van elkaar helpen. Vanuit die doelen investeren we ook in lokale, maatschappelijke en sportieve initiatieven. Daarom zeggen wij: Daar plukt ú de vruchten van.

https://www.unive.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,6 Gemiddeld rapportcijfer
7,7 Algemene tevredenheid
7,6 Klantgerichtheid
7,6 Deskundigheid
7,4 Duidelijkheid
7,6 Vertrouwen
7,9 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

L. Philips
| Gemiddelde score: 9,9
Ik ben al jaren verzekerd bij Univé. Schades zijn altijd correct afgehandeld en het geld werd snel uitgekeerd. Ze staan je altijd netjes te woord.
A. A. Broug
| Gemiddelde score: 9,8
In voorkomend geval, bijvoorbeeld ten aanzien van mijn zorgverzekering, werden mijn vragen/klachten steeds deskundig en voorkomend in behandeling genomen en de resultaten waren steeds zeer bevredigend.
Gemiddelde score: 9,8
Ik kan doorvragen als ik iets niet goed begrijp, ze leggen het dan uit zodat ik het echt begrijp. Vragen of er nog andere problemen zijn, dus ben helemaal tevreden.
H v Eerde
| Gemiddelde score: 9,6
Zoals in de vragenlijst omschreven een firma die makkelijk benaderbaar is, weinig of geen problemen oproept en fatsoenlijk behandelt.
M. Akkers
| Gemiddelde score: 9,6
Ik heb gebruik moeten maken van mijn rechtsbijstandverzekering. Ben door Univé zeer deskundig geholpen daarmee.
K. Ruiter
| Gemiddelde score: 9,5
Zeer tevreden over Univé. Tot nu toe altijd goed geholpen.
JEM Riesebeek en G.Naber
| Gemiddelde score: 9,4
Wij hebben onze autoverzekering gewijzigd, vanwege aanschaf nieuwe auto. Alles perfect geregeld.
Gemiddelde score: 9,3
Het was erg lastig te vinden waar ik mijn schade moest melden. Toen ik eenmaal de juiste persoon sprak, was het juist erg fijn en heel goed geregeld en werd me echt een zorg uit handen genomen.
C.W.Brockmeier
| Gemiddelde score: 9,2
Een vraag van ons over het eventueel verzekeren van de zonnepanelen, die wij een paar jaar al op ons dak hebben liggen. Univé vertelde dat ze gewoon meeverzekerd waren!
N.M.J. van Zoelen
| Gemiddelde score: 9,2
Ik ga altijd persoonlijk naar een kantoor van Univé bij mij in de buurt (Nieuwkoop) als ik wat wil wijzigen of een nieuwe verzekering wil afsluiten. Ben daar al diverse keren geweest en ben telkens uitstekend geholpen door mensen die goede kennis van zaken hebben.
Meer lezen »
R.Kleine
| Gemiddelde score: 9,1
Geven eerlijke duidelijke voorlichting en ze hebben een kantoor terplaatste, wat heel handig is om even persoonlijk langs te gaan.
Gemiddelde score: 9,1
Univé is een verzekeraar zonder winstoogmerk en dat merk je. Het doel is niet om aan minimale voorwaarden te voldoen tegen maximale prijzen, maar om risico's draagbaar te maken voor velen tegen een eerlijke prijs. Men kan premieverhoging ook altijd... Lees verder » geloofwaardig uitleggen. Medewerkers ervaar ik in elk contact als zeer deskundig en vriendelijk. Het zijn echte mensen die goed achterhalen wat je bedoelt te vragen of zeggen, meedenken in je situatie en vervolgens passende informatie (en eventueel ook advies) geven. Een opvallend en zeer plezierig contrast met verzekeraars die met hulp van anonieme callcentermedewerkers volgens een vastgelegd script zo veel mogelijk verzekeringen willen slijten en vooral gericht zijn op het optimaliseren van de winst van de verzekeraar.
R. Hulsman-Pacilli
| Gemiddelde score: 9,0
Het voordeel van Univé is dat er altijd een kantoor in de buurt is waar je persoonlijk contact hebt met de medewerkers. Univé biedt goede service en denkt met je mee.
Gemiddelde score: 9,0
Deskundig, klantgericht.
J. van Dijken
| Gemiddelde score: 8,9
De schade is perfect afgehandeld door Univé. Zij houden je op allerlei manieren op de hoogte omtrent afhandeling van de schade, tijd van afhalen van auto en dergelijke. Kortom, erg goed.
H.J.J. Naterop
| Gemiddelde score: 8,9
Ik heb bij Univé twee fietsverzekeringen voor een elektrische fiets afgesloten. Bij een pechmelding in het weekend kon de alarmcentrale de gegevens van ons niet vinden. Klacht ingediend bij Univé en deze is buitengewoon goed opgepakt. Er is een... Lees verder » eerlijke uitleg gegeven en excuses aangeboden, het verhaal eindigt met een bos bloemen aan huis. Ik heb alle vertrouwen in Univé als verzekeraar, men weet nog wat de woorden service en klantbemiddeling betekenen!
H.Tanke
| Gemiddelde score: 8,9
Univé is een goede verzekeraar. Ik heb alle verzekeringen daar lopen. Ze denken met mij mee wat het beste voor mij is. Bij het melden van de schade heb ik het eerst telefonisch gedaan, later had ik nog een vraag en ben ik bij het kantoor binnen... Lees verder » gelopen en werd net zo goed geholpen. Topbedrijf!
I. Wielinga
| Gemiddelde score: 8,8
Tijdens een storm had ons tuinhuisje schade opgelopen. Via mailcontact en telefonisch contact ben ik prima geholpen door de afdeling schade. De afhandeling ging ook heel vlot. Ben dus zeer tevreden.
Gemiddelde score: 8,8
Zeer tevreden over Univé.
H.Kwint
| Gemiddelde score: 8,8
Wij hadden dit jaar schade waarbij een hoogwerker aan te pas gekomen is. Een dure grap, maar alles is prima geregeld en hersteld.
F. V.d. eng
| Gemiddelde score: 8,7
Bij de Univé was men heel duidelijk en behulpzaam bij het behandelen van mijn schade.
Gemiddelde score: 8,7
De adviseur dacht mee in onze situatie, gaf verschillende opties aan en uiteindelijk de beste gekozen.
Jacob
| Gemiddelde score: 8,5
Ik was prima geholpen. Ik kon in eerste instantie niet inloggen, maar dit is door de vriendelijke vrouw aan de lijn gelijk opgelost, waarna ik gelijk de auto kon overschrijven.
Gemiddelde score: 8,5
Wij zijn al jaren aangesloten bij Univé. Zijn altijd bereidwillig te woord gestaan en kregen na schade een te begrijpen dekking vergoed. Geen gezeur en probeersels, recht door zee.
Gemiddelde score: 8,5
Deskundigheid bij het afsluiten van verzekeringen, met soms ander aanbod dan verwacht, maar wat wel beter past. Bij schadeafwikkelingen coulant en vlot.
Gemiddelde score: 8,4
Ik ben goed geholpen. De afwikkeling heeft niet lang op zich laten wachten, ook al waren er in dit geval zeer veel schademeldingen in het hele land. De verzekering is zeer coulant in de afwikkeling.
j. klop
| Gemiddelde score: 8,3
Geheel tevreden over melding en afwerking van ons schadegeval. Persoonlijke afhandeling gaf duidelijkheid en vertrouwen.
H. Hofman
| Gemiddelde score: 8,3
Wij ervaren Univé als een duidelijke en bereikbare verzekeraar. Ze hebben een landelijk telefoonnummer maar verbinden meteen door met de lokale vestiging. Het is wel belangrijk de schade aan te kunnen tonen. Wij hebben eens waterschade gehad... Lees verder » waarover de agent van Univé bij ons thuis aangaf dat we dat hadden kunnen claimen. Dat alsnog gedaan maar ondertussen was het plafond al overgeschilderd en daarmee de lekkage als oorzaak voor de expert niet meer zichtbaar, we kregen niets vergoed.
Gemiddelde score: 8,2
Ben pas sinds januari 2018 verzekerd bij Univé. Heb twee schades gehad. De eerste (diefstal fiets) is perfect afgehandeld. De tweede (glasbreuk in huis) loopt nog.
G.Snippe
| Gemiddelde score: 8,2
Zijn erg tevreden.
c.a. verlaan
| Gemiddelde score: 8,2
Goed luisteren en goed afhandelen.
C Matthijssen
| Gemiddelde score: 8,2
Heb nog nooit problemen gehad. Alles is altijd correct afgehandeld. Netjes en beleefd.
Gemiddelde score: 8,2
Direct contact en gemakkelijk, omdat verzekeraar in woonplaats verzekerde zit. Duidelijk en correcte communicatie.
M. Schimmelpenningh
| Gemiddelde score: 8,2
Fijne verzekeraar die niet moeilijk doet en snel alles regelt.
Ben Chr.Tieben
| Gemiddelde score: 8,1
Wanneer wij vragen hebben of informatie willen, kunnen wij ook zonder afspraak binnen lopen in het kantoor in onze woonplaats. Het maken van een afspraak is ook nooit een probleem. De gevraagde informatie wordt steeds duidelijk verstrekt.
J. Schraven
| Gemiddelde score: 8,1
Ik heb in het verleden schadegevallen gehad en ben steeds keurig door Univé geholpen en heb hier nooit problemen mee gehad.
Gemiddelde score: 8,1
Na wat studeren op de website contact opgenomen en snel en accuraat meegedacht door de medewerker en dat heeft tot een zeer bevredigend resultaat geleid.
j.jansen
| Gemiddelde score: 8,0
Je wordt gewoon goed geholpen.
G.H. Thoonsen
| Gemiddelde score: 8,0
Nooit geen problemen gehad.
Gemiddelde score: 8,0
Scores doorgegeven op basis van mijn goede ervaring met de verzekeraar.
Gemiddelde score: 8,0
Contact met Univé is prettig en duidelijk. Vragen worden direct beantwoord.
Gemiddelde score: 8,0
Goede verzekering, klantvriendelijk personeel.
Gemiddelde score: 8,0
Snelle afhandeling, er wordt naar je geluisterd, ze denken mee.
A Lamers
| Gemiddelde score: 8,0
Univé!
Gemiddelde score: 8,0
De mogelijkheid om naar kantoor te komen, maakt alles persoonlijker en makkelijker in plaats van alles via internet te moeten doen. Persoonlijk contact is belangrijk.
B.Schoemaker
| Gemiddelde score: 8,0
Ze doen waarvoor ik ze betaal, dus ik ben gewoon tevreden.
L. Kleen
| Gemiddelde score: 8,0
Zeer vriendelijke mensen.
Gemiddelde score: 8,0
Werknemers zijn duidelijk, geduldig en geven een gevoel van betrouwbaarheid.
Gemiddelde score: 8,0
Direct contact. Heldere antwoorden. De snelheid waarmee je dossier/vraag wordt verwerkt, verschilt per medewerker. Wel prima omgang met de klant en deskundige medewerkers.
Gemiddelde score: 8,0
Univé is een betrouwbare partner. Goed bereikbaar en komt afspraken goed na.
Gemiddelde score: 8,0
Univé heeft een kantoor dichtbij en dit maakt het makkelijker om er naartoe te gaan voor veranderingen, informatie enzovoort. Altijd goede hulp aanwezig.
Gemiddelde score: 8,0
Gemakkelijk contact via de website, snel afgesloten en snelle respons op de aanvraag.
m.rijneveld
| Gemiddelde score: 7,9
Bij melden van stormschade geeft men niet thuis.
Gemiddelde score: 7,9
Altijd netjes te woord gestaan. Vragen werden duidelijk en uitgebreid beantwoord. Ook kreeg ik de ruimte om zelf na te denken wat handig was, en ze waren ook behulpzaam als ik er niet uit kwam.
Gemiddelde score: 7,9
Geen klachten over Univé. Wel langer dan zes maanden geleden contact gehad met Univé. Mijn vraag gesteld en men heeft mij hierover na een week een antwoord gegeven waar ik iets aan had!
Gemiddelde score: 7,9
Univé‚ is goed bereikbaar (in de buurt). Ze luisteren goed, hebben gekwalificeerd personeel dat met je meedenkt.
Gemiddelde score: 7,9
Goed bereikbaar en goede informatie betreffende mogelijkheden. Prijs-kwaliteitverhouding is ook goed.
Gemiddelde score: 7,8
Voelt van oudsher vertrouwd.
Gemiddelde score: 7,8
Geen problemen, alles wordt keurig afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,8
Goede begeleiding bij schade, vaak vergoeding die enkele keer dat ik schade had. Had bijvoorbeeld schade aan mijn tent niet gemeld maar toen ik mijn reisverzekering ging vereenvoudigen en dit vertelde, kreeg ik de tent als nog vergoed.
Gemiddelde score: 7,8
Eerlijk, inlevend.
Gemiddelde score: 7,8
Ik heb voor het eerst schade gemeld. Weet dus niet wat het normale traject is. Tot nu toe alleen een automatische bevestiging van mijn schademelding ontvangen.
Gemiddelde score: 7,8
Wij zijn al jaren klant bij Univé en Univé heeft ons altijd goed behandeld. De producten die we afnemen, hebben wij samengesteld met Univé‚ gericht op wat wij wilden.
Gemiddelde score: 7,8
Prima contact met Univé. Helaas na schademelding geen nieuw schadeformulier gehad. Daar moet ik dus nog achteraan.
Gemiddelde score: 7,8
Ik vind Univé een prettige verzekeraar, die duidelijke voorwaarden heeft en waarbij duidelijk is wat er gedekt is in de verschillende verzekeringen en wat niet. Daarnaast zijn ze met een kantoor dichtbij goed te bereiken.
Gemiddelde score: 7,7
Kijk maar hoelang ik en mijn kinderen bij Univé zitten. Ik vanaf ongeveer van 1987.
Gemiddelde score: 7,7
Ik vind het ontzettend fijn dat Univé een vestiging in onze stad heeft. Ik persoonlijk vind contact via telefoon of internet erg vervelend. Persoonlijk contact is voor mij belangrijk. Tevens zijn de medewerkers in onze vestiging erg behulpzaam. Dat... Lees verder » is voor mij een goede reden om voor Univé te kiezen.
Gemiddelde score: 7,6
Voor wat betreft premiebedragen zou er mijns inziens bij alle verzekeringsmaatschappijen wel eens goed de loep op gelegd kunnen worden.
Gemiddelde score: 7,6
Telefonische medewerker denkt mee en staat je vriendelijk te woord.
Gemiddelde score: 7,6
Univé staat dicht bij de mensen.
Gemiddelde score: 7,6
Komen hun afspraken na. Kortingen bij meerdere verzekeringen.
Gemiddelde score: 7,5
Univé is telefonisch goed te bereiken en je wordt altijd goed geholpen.
notna
| Gemiddelde score: 7,5
Zeer betrokken en niet zeiken!
Gemiddelde score: 7,5
Duidelijke en goed doordachte verzekeraar. Zeer snel met antwoorden op vragen en snelle service betreft nieuwe of aanpassing met polissen.
H. Otte
| Gemiddelde score: 7,5
Overall is Univé een goede betrouwbare verzekeraar.
Gemiddelde score: 7,5
Schade gemeld, foto's gestuurd. Ontvangst bericht ontvangen. Komt er een mail dat er van ons niets is ingestuurd. Kan vele malen beter!
Benthe
| Gemiddelde score: 7,5
Prettige communicatie met de verzekeraar. In sommige gevallen wel lastig om uit te vinden wat er precies onder de dekking valt en wat niet.
Gemiddelde score: 7,4
Hebben autoschade gehad, maar verzekering heeft het netjes geregeld.
Gemiddelde score: 7,4
Dat ik een 5 aan het eind heb gegeven, komt omdat er een expert is ingeschakeld door Univé van een of ander bureau. Die beoordeelde ons inziens de schade veel te laag. Dus waren wij teleurgesteld.
R Maaswinkel
| Gemiddelde score: 7,3
Goed bereikbaar, heb niet het idee dat geld verdienen voorop staat.
Gemiddelde score: 7,2
Goede dekking.
Gemiddelde score: 7,1
Geen lange wachttijden aan de telefoon. Jammer dat er geen plaatselijk kantoor meer is.
Gemiddelde score: 7,0
Snel, makkelijk en duidelijk!
Gemiddelde score: 7,0
Het was erg lastig om met Univé via e-mail te communiceren. Lees: er bleken verschillende mailadressen te worden gehanteerd door Univé. Ergo: mail kwam niet op de juiste plek, lange lijnen en lange duur voor actie.
Gemiddelde score: 7,0
Alleen mijn autoverzekeringen heb ik bij Univé, maar ik ben er over het algemeen zeer tevreden over. Andere verzekeringen komen niet in aanmerking omdat ik die heb bij mijn hypotheekverstrekker.
A. Wever
| Gemiddelde score: 7,0
Ik ben tevreden over mijn verzekering en de contacten die ik heb gehad. Tegenwoordig gaat er veel online en daardoor moet ik zelf het meeste werk doen. Vandaar dat ik bij de meeste vragen een 7 heb gegeven. Als er mij meer uit handen wordt genomen, zou de score hoger uitvallen.
E. Schansman
| Gemiddelde score: 7,0
Vanaf mijn 16e WA-verzekering voor bromfiets, motor en auto bij Univé. Altijd de voordeligste geweest. Beginjaren enkele schadegevallen gehad die goed zijn afgehandeld. Nu al jaren schadevrij en verder geen contact nodig. Nog steeds voordelig, zie geen reden om over te stappen.
Gemiddelde score: 7,0
Ik vind Univé heel duidelijk in de informatie die ze geven. Relatief makkelijk te vinden en goed te begrijpen. Wat betreft betrouwbaarheid heb ik met alle verzekeraars enigszins mijn twijfels. Maar heb bij Univé dan nog wel het prettigste gevoel, samen met nog enkele verzekeraars.
Gemiddelde score: 7,0
Duidelijke taal.
A. van Ochten
| Gemiddelde score: 6,9
Op zich ben ik tevreden over Univé. Soms hebben ze wel wat extra druk nodig, maar uiteindelijk pakken ze de kwestie op en handelen ze het netjes af.
Gemiddelde score: 6,9
Het indienen van een schade ging tot drie keer toe erg makkelijk, via de app of website. Univé handelt de schade ook snel af. Om Univé telefonisch te bereiken, heb je veel tijd nodig.
J.W.Ketzer, Hengelo
| Gemiddelde score: 6,8
In het verleden hebben wij een aanzienlijke schade gehad van waterschade. Weliswaar veroorzaakt door mijn zoon, die een kraan had laten lopen, maar Univé wees onze vraag af en verschool zich achter de WA van mijn 'uithuizige' zoon. Dit werd een... Lees verder » geschil over enige duizenden euro's. Wij voelden ons in de steek gelaten en dat gevoel is tot nu toe niet verdwenen.
Gemiddelde score: 6,8
Univé doet prima haar werk, alleen geven ze ook werk uit handen. Specialisten die naar de schade komen kijken. Deze zijn niet altijd van Univé en in mijn geval heb ik er slechtere ervaring mee gehad.
Gemiddelde score: 6,7
Gemakkelijk online schade te melden, echter kun je geen voortgang zien. Telefonisch melden gaat een stuk sneller. Wanneer je belt, krijg je het lokale kantoor aan de lijn. Erg prettig.
j. jeukens
| Gemiddelde score: 6,7
Ik ben tevreden over Univé, de premie is binnen mijn norm. Ik heb geen schades of iets degelijks gehad, dus weet ik niet hoe de afwerking is.
G. Zwartscholten
| Gemiddelde score: 6,5
Univé komt over als een lokale, benaderbare verzekeraar. Geen grote logge verzekeraar.
m eilert
| Gemiddelde score: 6,1
Gemelde schade werd niet vergoed, viel buiten verzekering terwijl we de meest uitgebreide verzekering hebben. Overweeg nu om maar niet meer te verzekeren.
Gemiddelde score: 5,9
Wilde weten waarom autoverzekeringfactuur met een derde was verminderd. Driemaal halfuur via allerlei keuzemenu's in wacht gestaan. Via inloggen op mijn Univé ook niet te vinden. Toen dacht ik "laat maar".
lindeboom
| Gemiddelde score: 5,8
Ben klant sinds jaren. Wanneer je belt, krijg je een robot aan de telefoon die je verwijst naar Univé op de web, heel vervelend. Telefonische slecht bereikbaar, lang wachten tot mijn grote ergernis. De service laat te wensen over, vandaar de magere 6.
Gemiddelde score: 5,8
Mijn vrij lage score is te danken aan het feit dat als ik een vraag heb, de medewerkster je eigenlijk een duurdere en andere verzekering wil verkopen zonder dat ik daarom vraag. Er is heel weinig contact met de verzekeraar (gelukkig), daardoor... Lees verder » langere tijd geen contact gehad (diverse jaren). Het viel mij tegen doordat Univé in het verleden niet zo handelde. Dat vind ik jammer.
Gemiddelde score: 5,6
Ik stelde telefonisch een vraag over een schade aan mijn auto die door een ander was veroorzaakt. Ik kreeg te horen dat deze niet werd gedekt. Na zelf googelen omdat mij dit heel vreemd leek, bleek dit ook niet waar te zijn. Toen ik vervolgens... Lees verder » persoonlijk naar het kantoor van Univé ben gegaan, kreeg ik een andere medewerker te spreken. Die zei ook niet te begrijpen waarom zijn collega dit had gezegd en de schade vervolgens correct afhandelde.
C.Cammeraat
| Gemiddelde score: 5,2
Univé is een nogal prijzige verzekeraar. Univé bemoeilijkt het contact met verzekerden door steeds meer fysieke winkels/kantoren te sluiten. Na het doorgeven van een simpele wijziging is er vaak tot wel zes keer toe een contactmoment voordat het... Lees verder » definitief geregeld is, met in de tussentijd diverse rekeningen zowel per brief als e-mail.
Gemiddelde score: 3,2
Verplicht 'verbetering' van de dekking resulteerde, naast een hogere premie, in een plotseling en niet gecommuniceerd eigen risico wat pas aan het licht kwam bij de uitbetaling van het schadebedrag. Daarvoor werd het niet besproken. Ook niet bij de... Lees verder » melding en bepaling van de schade. Een kribbige dame van rechtsbijstandverzekering liet bij valselijke beschuldiging van doorrijden na het veroorzaken van parkeerschade (wat gelukkig als onmogelijk bewezen kon worden) weten dat ze geen informatie of advies kon geven, omdat ze daar niet voor waren. Ik moest eerst maar, op eigen kosten, een advocaat inschakelen en betalen. Achteraf zou men dan wel bepalen of die vergoed werd. De verzekering was er niet om zekerheid te bieden. Bij een brandschade in de woning van een bekende (veroorzaakt door een soort kortsluiting in de televisie) werden de afspraken met de schade-expert achteraf gewijzigd door Univé‚. Men vond dat de handtekening voor finale kwijting desondanks toch van kracht bleef. Bemiddeling door het Univékantoor werd door de schadeafdeling afgedaan met de opmerking dat het kantoor er alleen was voor verkoop en niet voor hulp bij schade. Voorheen stond Univé altijd bekend als een goede verzekeraar met een uitstekende klantenservice. De laatste jaren is er kennelijk veel veranderd. Pakken wat je pakken kan lijkt nu het succes van een directeur te bepalen binnen zijn 'vriendenkring'. Echt iets om trots op te zijn.