VvAA is een ledenorganisatie en dienstverlener die opereert in het hart van de gezondheidszorg, ’in dienst van’ zo’n 120.000 professionals: medici, paramedici, studenten voor die beroepsgroepen en zorgondernemingen. VvAA biedt hen verzekeringen, financiële diensten, juridisch advies, praktijkadvies, belastingadvies, vestigingsbegeleiding, financiële planning, carrièrebegeleiding, opleidingen, toegang tot het innovatieve platform Mobile Doctors, een eigen reisbureau ‘QualityTime’ en ‘Arts en Auto’, het maandelijkse magazine. Naast de individuele professional biedt VvAA ook dienstverlening voor zorgondernemingen zoals onder andere consultancy, praktijkfinanciering, risicomanagement, zakelijke advisering en opleidingen & teamcoaching. VvAA is gevestigd in Utrecht en heeft regiokantoren in het land. Meer informatie is te vinden op www.vvaa.nl.

VvAA staat ervoor dat datgene wat wij leveren de hoogste toets der kritiek kan doorstaan. Leden van VvAA mogen rekenen op diensten die hen écht verder helpen en waar zij niet alleen op korte termijn de vruchten van plukken. Uit verschillende klanttevredenheidsonderzoeken blijkt dat leden dit zeer positief waarderen.

http://www.vvaa.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,1 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,5 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
7,3 Vertrouwen
7,3 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

VvAA is trots dat haar leden de service en dienstverlening nog beter waarderen dan vorig jaar. Om als ledenorganisatie tot de absolute top binnen de verzekeringsbranche te blijven behoren en het collectief van haar leden excellent te blijven bedienen als stem en steun, stellen we het klantbelang altijd centraal en zijn alle inspanningen erop gericht om onze zorgverleners te ontzorgen. We leren van de feedback van onze leden en werken daar gericht aan door onze processen te verbeteren en onze ledenadviseurs te inspireren om zichzelf te ontwikkelen in het verlenen van service en communicatieve vaardigheden.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

J. Puts
| Gemiddelde score: 9,8
In contacten met de VvAA ben ik steeds onder de indruk van de professionaliteit/deskundigheid en voortvarendheid waarmee zaken worden opgepakt. Daarnaast stel ik de plezierige, persoonlijke bejegening die ik voortdurend ervaar bijzonder op prijs.
Gemiddelde score: 9,5
In het gesprek met de medewerker werd mij alles duidelijk uitgelegd. De adviezen waren toegespitst op mijn situatie. Ook is gekeken waar het voor mij mogelijk goedkoper kon. De medewerker had alle tijd en had volgens mij ook de kennis om mij te helpen.
Gemiddelde score: 9,3
De VvAA neemt altijd tijd voor je als je vragen hebt en ze leggen alles op een begrijpelijke manier uit.
Gemiddelde score: 9,2
VvAA is een fijne verzekeraar met begrip voor de situatie van zorgprofessionals.
Gemiddelde score: 9,2
VvAA is een zeer betrouwbare partner als het om verzekeren gaat.
Gemiddelde score: 9,1
VvAA is voor ons een degelijke, goed bereikbare verzekeraar. Medewerkers zijn over het algemeen vriendelijk en deskundig.
Gemiddelde score: 9,0
De VvAA is correct en duidelijk. Goede uitleg van het product en een keuze maken wordt daardoor makkelijker.
Gemiddelde score: 9,0
De situatie van mensen in de zorg is vaak net even anders dan de mensen die een ander soort baan hebben. VvAA weet dat en heeft ook de benodigde kennis.
Gemiddelde score: 8,9
Betrouwbaar en deskundig. Contacten zijn tot op heden correct en plezierig.
Gemiddelde score: 8,9
Heldere informatie, overzichtelijk, betrouwbaar en deskundig.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,8
Tot nu toe goede erveringen met VvAA gehad. Professioneel.
S. Valk
| Gemiddelde score: 8,8
Wij zijn tevreden.
Gemiddelde score: 8,6
Ik heb het gevoel dat VvAA mijn belang voorop stelt.
Gemiddelde score: 8,6
De VvAA kent de zorg en haar diensten en producten sluiten hier perfect op aan!
Gemiddelde score: 8,5
VvAA ervaring: to the point en no-nonsens.
PDBoomsma
| Gemiddelde score: 8,5
Prettig wegens de korte lijnen en de snelle verbindingen.
J. van der Steege
| Gemiddelde score: 8,5
Bij de VvAA heb ik na ruim dertig jaar ervaring nog steeds het gevoel dat ik prima geholpen word door ter zake deskundige mensen.
Gemiddelde score: 8,4
Als tandarts ben ik zeer tevreden over de dienstverlening van en de belangenbehartiging door de VvAA.
P. van Iersel
| Gemiddelde score: 8,4
Deskundig advies en makkelijk contact.
Gemiddelde score: 8,4
Aangezien VvAA zich specifiek richt op de medische/paramedische doelgroep geeft dat meer vertrouwen dat er keuzes worden gemaakt die passen en goed zijn voor de doelgroep. Ik vind wel dat de klantgerichtheid in de loop van de jaren is afgenomen door... Lees verder » een tarief te vragen voor handelingen. Voorheen ging je met een adviseur om tafel en werden zaken geregeld, nu moet ik steeds nadenken of ik het tarief er wel voor over heb. Dat maakt het minder vrij.
Gemiddelde score: 8,4
De adviseurs van VvAA denken allereerst vanuit de positie van de klant, dat is een verfrissende nieuwe houding in verzekeringswereld.
Gemiddelde score: 8,3
De dienstverlening bij de VvAA is heel goed. Daar zijn we tevreden over. Maar er hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan, dat is vooral in de afgelopen vijf jaar enorm zichtbaar. Wat eerder door als pure service werd gedaan, wordt nu als... Lees verder » dienstverlening in rekening gebracht. Dit zou voor ons een reden kunnen zijn een andere accountant en/of verzekeraar te zoeken.
Frans Huitema
| Gemiddelde score: 8,3
Het contact met VvAA verloopt prima rond al mijn verzekeringen.
Gemiddelde score: 8,2
Vorig jaar had ik enkele vragen die naar tevredenheid zijn beantwoord en afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,1
-
Gemiddelde score: 8,0
Mijn levensverzekering betreft een in 1992 afgesloten kapitaalverzekering, dus daar valt weinig over te overleggen, die keert op een gegeven moment vanzelf uit (2019).
Drewes55
| Gemiddelde score: 8,0
In het algemeen is er duidelijkheid over het product en er wordt goed gekeken of vraag en gebodene op elkaar aansluiten.
Gemiddelde score: 8,0
-
Gemiddelde score: 7,9
VvAA heeft van meet af aan mijn vertrouwen weten te winnen en te houden.
E. Plat
| Gemiddelde score: 7,9
Ben in brede zin zeer tevreden over de VvAA!
Gemiddelde score: 7,9
Vriendelijke medewerker, belooft en komt na.
P.R. Schiphof
| Gemiddelde score: 7,8
De VvAA beleef ik als in het algemeen betrouwbaar, maar ik heb wel enige minder gelukkige ervaringen gehad. Wat de levensverzekeringen betreft is het beleid omtrent winstdeling, die eigenlijk nooit iets voorstelde of er helemaal niet was, mij niet duidelijk geworden.
Gemiddelde score: 7,8
VvAA is betrouwbaar. Informatie met betrekking tot opbouw en dekking kan uitgebreider en vaker.
Gemiddelde score: 7,7
Wijziging verzekering in verband met veranderde medische gegevens. Langdurig proces met aantal malen nieuwe vragenlijsten, maar uiteindelijk wel naar tevredenheid opnieuw afgesloten.
F. Lochtenbergh
| Gemiddelde score: 7,6
We hebben verschillende verzekeringen bij de VvAA lopen. Eens per jaar worden die allemaal (telefonisch) doorgesproken, op de mail gezet en er wordt navraag gedaan of de VvAA onze verzekering juist heeft aangepast. Prima service dus!
Gemiddelde score: 7,6
De producten zijn niet goed afgestemd op de doelgroep logopedisten. De service en bereikbaarheid en duidelijkheid zijn goed. De kosten voor hulp en advies vind ik erg hoog. Ook de leuke bijproducten die verkocht worden via de VvAA (reizen, seminars,... Lees verder » cursussen et cetera) zijn voor logopedisten als ik niet te betalen.
Gemiddelde score: 7,5
VvAA beantwoordt vragen op correcte wijze, maar niet altijd op het afgesproken moment en ook niet volledig, in de zin dat vanwege mijn leeftijd een waarschuwing ontbrak dat ik nog slechts een paar maanden de kans heb een bepaalde... Lees verder » overlijdensrisicoverzekering af te sluiten. Ook, meer in het algemeen, waarschuwt VvAA niet wanneer een lopende verzekering onder financieel gunstigere omstandigheden kan worden voortgezet. Ook ontbreekt een waarschuwing dat een mogelijkheid van verlenging van de verzekeringstermijn bij het bereiken van een bepaalde leeftijd gaat vervallen.
Gemiddelde score: 7,5
Over het algemeen zeer tevreden over de VvAA. Duidelijk en geven voldoende inzicht in het product dat je afneemt.
Gemiddelde score: 7,4
Betrouwbare verzekeraar met gerichte informatie.
Gemiddelde score: 7,4
De VvAA heeft mijn levensverzekering altijd goed beheerd en ik hoop dat de afwikkeling ervan ook soepel verloopt.
Gemiddelde score: 7,3
Mijn vertrouwen in VvAA en haar verzekeringen is redelijk groot. Vind dat ik over het algemeen goed terechtkon met mijn vragen en ben tevreden over de afhandeling.
I. Peeters
| Gemiddelde score: 7,3
Transparantie.
R. van Reenen
| Gemiddelde score: 7,3
De VvAA is een goed te benaderen verzekeraar, met kundige mensen aan de telefoon. Als er vragen zijn, staan ze voor je klaar om vragen te beantwoorden en problemen voor je op te lossen.
Gemiddelde score: 7,2
Ervaringen tot nu toe met VvAA zijn goed, bij afsluiten levensverzekering goede uitleg en voorlichting gehad. Daarna geen contact meer gehad over de levensverzekering.
Gemiddelde score: 7,2
Ik zie verzekeringen als een noodzakelijk kwaad. De VvAA maakt op mij een minder commerciële indruk dan veel andere verzekeraars.
Gemiddelde score: 7,2
Als wij de verzekering nodig hebben, wordt het vrij snel geregeld.
Gemiddelde score: 7,2
Als je uitleg vraagt, wordt dat gegeven. Vrij deskundig en duidelijk beleid.
M.S.Roukema
| Gemiddelde score: 7,2
Ik heb keurig en gedegen informatie gehad. Ik denk echter dat als de nood aan de man is met betrekking tot een levensverzekering, ik toch niet alle kleine lettertjes heb voorzien.
Gemiddelde score: 7,2
Nette vriendelijke benadering, laagdrempelig. Echter zoals gebruikelijk met verzekeringen: pas als de nood aan de man is, komen de kleine lettertjes bovendrijven. Het is een commerciële instelling.
Gemiddelde score: 6,8
De tevredenheid met betrekking tot de levensverzekering wordt bepaald door de mate waarin het verwachte resultaat afwijkt van de werkelijkheid en de prijs van de polis. Het oversluiten van een overlijdensrisicoverzekering van mijn vrouw heeft veel... Lees verder » gedoe opgeleverd bij de bank, omdat de polis was gekoppeld aan een kredietfaciliteit die niet kon worden verlengd en er nieuwe (duurdere) faciliteiten konden/moesten worden afgesloten.
Gemiddelde score: 6,7
Door ervaring in het verleden minder enthousiast over VvAA. Er is mij een vermogensgroeiplan aangeraden waar ik nu spijt van heb en een tweee situatie betrof een adviesgesprek waarbij ik heel duidelijk het gevoel kreeg dat ik toen als AIOS in loondienst niet interessant genoeg was.
Gemiddelde score: 6,6
De werkwijze is goed en inhoudelijk professioneel. Maar een adviesgesprek is heel erg duur.
Gemiddelde score: 6,6
Ben wel tevreden over VvAA als levensverzekeraar. Heb spaarpolis die meer dan twintig jaar geleden is afgesloten en nu een goed rendement geeft.
lagas
| Gemiddelde score: 6,5
Ik heb al jaren geen contact gehad over de levensverzekering, dus kan geen oordeel geven.
Gemiddelde score: 6,3
Eerlijker zijn over rendement helpt.
Gemiddelde score: 6,2
Vindbaarheid verzekeringsvoorwaarden online is onder de maat. Contact leggen gaat moeizaam. Opbouw kosten niet altijd duidelijk.
Gemiddelde score: 5,7
In het algemeen: ik had meerdere verzekeringen lopen bij de VvAA, bijvoorbeeld auto WA+casco met 'levenslange' hoge no-claim. Levenslang bleek circa drie jaar te zijn met forse premiestijging. Na opzeggen van drie verzekeringen en overstappen naar... Lees verder » een andere partij bleek ik door de lagere premie in feite de derde verzekering gratis te krijgen (bijvoorbeeld inboedel VvAA 525 euro, elders 180 euro, auto 800 euro werd 550 euro). Ook mijn huidige levensverzekering bij VvAA is ongeveer twee keer zo duur als elders met gelijke dekking en voorwaarden, zo niet beter. Ik ga die dus ook opzeggen. VvAA heeft inmiddels zelf ook iets goedkopere levensverzekeringen, maar komt niet op het idee om dit eens aan mij mee te delen. Binnenkort denk ik dat ik bij deze dure maatschappij die er niets extra's voor aanbiedt - behalve zogenaamd betrokken verhalen en mooie folders - weg ben. Het is ook geen artsenverzekering meer, iedereen die het woord 'zorg' kan schrijven, kan lid worden. VvAA-lidmaatschap is inmiddels ook al achterhaald en alleen een extra jaarlijkse kostenpost geworden.
C. van den Bogaerd
| Gemiddelde score: 5,6
Mijn vertrouwen in VvAA is niet zo hoog. Meerdere malen met medewerkers mondeling duidelijke afspraken gemaakt die naderhand niet werden nagekomen. Zelfs schriftelijke afspraken werden genegeerd. Een en ander heeft bij mij tot veel irritatie geleid.... Lees verder » Door de jaren heen zei mijn vrouw zelfs dat als er iets weer niet goed ging dat ik toch beter moest weten en moest beseffen dat ik met VvAA te maken had. Kortom, niet echt een basis voor vertrouwen.
Gemiddelde score: 4,8
Pure feitelijke benadering, niet ingaan op de inhoud.
J.J.N.Snoeijen
| Gemiddelde score: 4,6
Product heeft totaal niet aan verwachtingen voldaan. Zelfde ervaring met een ander spaarproduct. Hoge kosten, weinig rendement, veel beperkingen. Voel me eigenlijk genomen.
EAM Beckers
| Gemiddelde score: 4,3
Er wordt alleen verwezen naar de website voor info. Ik wilde een persoonlijk gesprek over de vragen die ik had. Er wordt dus geen hulp geboden, het is selfservice.
Gemiddelde score: 3,8
Hoge premies, maar bij problemen wordt 'niet thuis' gegeven.
Gemiddelde score: 3,2
Ik heb deze verzekering gesloten als vervolg op een andere verzekering bij een andere tussenpersoon. Ik heb mij toen laten adviseren door de VvAA waarvan ik dacht dat die mijn belangen zouden dienen. Zij keken echter naar hun eigen profijt en... Lees verder » belastten mijn rekening met voor mij onverwachte bijkomende kosten. Ik zit met deze polis aan hen vast, maar heb na die tijd nooit geen zaken meer met hen gedaan en adviseer dat ook zo aan mijn omgeving als dit ter sprake komt.
C. Lincke
| Gemiddelde score: 2,5
Ik heb sinds meer dan twintig jaar een lijfrentepolis met winstdeling. Er is al vele jaren geen winst meer gedeeld ondanks beurskoersen die de pan uit rijzen. Wat doen zij eigenlijk met het geld op de beurs?