VvAA is een ledenorganisatie en dienstverlener die opereert in het hart van de gezondheidszorg, ’in dienst van’ zo’n 120.000 professionals: medici, paramedici, studenten voor die beroepsgroepen en zorgondernemingen. VvAA biedt hen verzekeringen, financiële diensten, juridisch advies, praktijkadvies, belastingadvies, vestigingsbegeleiding, financiële planning, carrièrebegeleiding, opleidingen, toegang tot het innovatieve platform Mobile Doctors, een eigen reisbureau ‘QualityTime’ en ‘Arts en Auto’, het maandelijkse magazine. Naast de individuele professional biedt VvAA ook dienstverlening voor zorgondernemingen zoals onder andere consultancy, praktijkfinanciering, risicomanagement, zakelijke advisering en opleidingen & teamcoaching. VvAA is gevestigd in Utrecht en heeft regiokantoren in het land. Meer informatie is te vinden op www.vvaa.nl.

VvAA staat ervoor dat datgene wat wij leveren de hoogste toets der kritiek kan doorstaan. Leden van VvAA mogen rekenen op diensten die hen écht verder helpen en waar zij niet alleen op korte termijn de vruchten van plukken. Uit verschillende klanttevredenheidsonderzoeken blijkt dat leden dit zeer positief waarderen.

http://www.vvaa.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,9 Gemiddeld rapportcijfer
8,1 Algemene tevredenheid
8,0 Klantgerichtheid
7,9 Deskundigheid
7,7 Duidelijkheid
8,0 Vertrouwen
7,8 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

Om als ledenorganisatie tot de absolute top binnen de verzekeringsbranche te blijven behoren en het collectief van leden optimaal te blijven bedienen, blijft VvAA processen verbeteren en leren van feedback. Marcel Weijman, manager VvAA Schadeservice: “We benaderen onze leden actief als ze aangeven dat er iets niet volgens verwachtingen verliep. We gebruiken de ontvangen feedback om binnen afdelingen verbeteringen door te voeren en wellicht nog belangrijker is dat we de samenwerking tussen afdelingen sterk verbeteren.”

Neemt de druk bezette zorgprofessional de tijd en de moeite om ons van feedback te voorzien? Dan laten we in gedrag zien dat we ook echt iets doen met de feedback. Dat is geen lege belofte, kijk maar eens op de rubriek Wat kan beter en zijn we nu mee aan de slag?” op onze website”

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Dr. M.W.Kunst
| Gemiddelde score: 10
Al meer dan 40 jaar reis/annuleringsverzekering bij VvAA. De weinige claims zijn altijd en soepel en snel afgehandeld. Het bleek ook mogelijk hierbij (eventueel periodiek) auto-buitenland te verzekeren.
F.Teunisse
| Gemiddelde score: 10
Vvaa luistert en geeft goed advies. Wij verhuisden naar NL vanuit VK en kwamen door covid vast te zitten voor drie maanden. Vvaa hielp ons en wijzigde tijdelijk de verzekeringsvoorwaarden voor huis verzekering om hem niet ongeldig te laten worden.... Lees verder » Tevens had mijn moeder brandSchade en werd nig dezelfde dag door vvaa geholpen en kreeg een uitstekende vergoeding. Verder altijd telefonisch te bereiken en terzake kundig! En in Nederland! Top!
Gemiddelde score: 9,9
Ik ben naar mijn mening altijd tot nu toe goed geholpen en geïnformeerd door de VvAA Er is altijd rekening gehouden met mijn persoonlijke situatie.
Gemiddelde score: 9,8
Ik ben gewoon zeer tevreden.
K.Kamperman
| Gemiddelde score: 9,7
Ik ben bijzonder tevreden over de VvAA voornamelijk omdat zij mij het gevoel geven mij net zo te vertrouwen als ik hen. Bij Schadeen hoef ik nooit veel bewijzen te tonen en de VvAA gaat vaak al direct voor mij aan de slag na een eerste telefonische... Lees verder » aangifte of mail. Ik ben al 30 jaar trouwe klant van de VvAA en sluit in principe al mijn verzekeringen via de VvAA af. Ik vind het dan ook heel naar dat ik mijn auto lease waarbij ik verplicht werd mijn VvAA autoverzekering op te zeggen.
Gemiddelde score: 9,6
Ik werd gewaarschuwd dat mijn autoverzekering gewijzigd kon worden en na een telefoontje van lijn kant was dar gel, ijk uitgelegd, geregeld en de premieterugstorting gerealiseerd. Al vijftig jaar hen ik mijn verzekeringen bij de VvAA. En steeds heb ik zeer goede ervaringen.
Gemiddelde score: 9,6
Bereikbaar, snel en adequaat regelen en afhandelen van zaken. Bij advies vragen goede uitleg en motivering van de voor- en nadelen die ter overweging worden aangeboden.
Gemiddelde score: 9,5
Mijn gesprek over het oversluiten van mijn verzekeringen was zeer plezierig. Bij het melden van een Schade was men enigszins kortaf.
M. Schuurmans
| Gemiddelde score: 9,4
Bij vragen altijd heel snel contact en een goed advies door een deskundige medewerker. Klachtenafhandeling heel correct.
Gemiddelde score: 9,4
Altijd tevreden
Meer lezen »
Dr. A.N.E. Zimmerman
| Gemiddelde score: 9,4
Wij zijn nu zo'n 40 jaar (misschien langer) verzekerd bij de VvAA en hebben altijd goed contact gehad en zijn altijd uitstekend geholpen.
T. Strijbos
| Gemiddelde score: 9,4
Telefonisch altijd snel geholpen, wordt nooit moeilijk gedaan over uitbetalen bij Schade, geld staat vlot op je rekening.
R. Smilde
| Gemiddelde score: 9,4
Ik heb al heel lang meerdere verzekeringen ondergebracht bij VvAA, als beroepsbeoefenaar en als particulier. Ik heb meerdere malen Schades moeten melden, en deze zijn altijd vlot, eerlijk en helder afgehandeld.
Gemiddelde score: 9,3
Zeer tevreden
Gemiddelde score: 9,3
Ik moet over een aantal zaken van 0 tot 10 oordelen terwijl ik het eigenlijk niet weet. De keuze "weet niet" zou aan het lijstje moeten worden toegevoegd.
Gemiddelde score: 9,1
VvAA is gemakkelijk en goed bereikbaar. Men is altijd bereid vragen te beantwoorden en duidelijk uitleg te geven. Zeker klantvriendelijk.
H. Schim van der Loeff
| Gemiddelde score: 9,1
Ik heb voornamelijk positieve ervaringen met VvAA onder andere in het afhandelen van Schade, de service van de medewerkers en het vertrouwde gevoel om verzekerd te zijn bij een organisatie die specifiek voor mijn beroepsgroep (medisch) is opgericht.... Lees verder » De enige slechte ervaring die ik met VvAA Schadeen heb is dat de premie voor de ziektekostenverzekering in 2019 zonder een enkele toelichting vanuit VvAA is verhoogd met maar liefst 15%. Ik heb zelf moeten bellen met VvAA om de reden van die forse verhoging te achterhalen. In dat opzicht heeft de communicatie tekort geschoten.
P. Weerts
| Gemiddelde score: 9,1
De enkele keren dat ik mijn verzekering bij de VvAA moest gebruiken werd ik snel, efficiënt en correct geholpen.
R. van Reenen
| Gemiddelde score: 8,9
De VvAA is zeer betrokken bij haar klanten en helpt op het moment dat het nodig is. Alles is via de telefoon te regelen als je dat wil, maar het kan ook via de website op je eigen inlog pagina of per e-mail. Tot nu toe nooit problemen gehad bij een melding, hierbij altijd vakkundig geholpen.
J. van Iersel
| Gemiddelde score: 8,8
Plezierig gesprek en na toesturen gegevens snel weer bereikbaar voor een verklaring.
Gemiddelde score: 8,8
In de vele jaren dat ik als lid gebruik maak van de Schadeen van de VvAA heb ik nooit enige reden tot klagen gehad.
M. Alsemgeest
| Gemiddelde score: 8,8
VvAA denkt mee met mij als verzekerde en zoekt altijd een passende oplossing.
J.Schat
| Gemiddelde score: 8,7
VvAA is deskundig en erg toegankelijk.
Gemiddelde score: 8,7
Duidelijk en snel te woord gestaan. Geen lange wachttijden, vriendelijke klantenservice en goed geholpen.
Frank Visscher
| Gemiddelde score: 8,6
Ten aanzien van Schade met auto: vlotte afhandeling.
Gemiddelde score: 8,5
Ik ervaar de VvAA als een prettige verzekeraar en adviseur. Indien nodig makkelijk benaderbaar. Stelt zich niet formeel of terughoudend op indien een beroep wordt gedaan op een Schade.
Gemiddelde score: 8,3
Laatste Schademelding betrof de melding van kosten door annulering als gevolg van Corona-problemen. Standpunt was, dat deze niet konden worden vergoed. Opvallend was daarbij wel, dat bij een secundaire verzekering door een andere... Lees verder » verzekeringsmaatschappij een aanzienlijk soepeler standpunt werd ingenomen.
Gemiddelde score: 8,3
VvAA is een eerlijke 'no nonsense' club met hart voor de zorg, duidelijke communicatie, luisterend naar klanten/leden en die ook het publieke debat niet schuwt als het gaat om het belang van de zorg in Nederland. Een 'warm gevoel' club.
C. Krüter
| Gemiddelde score: 8,1
Lang geen gebruik hoeven te maken van de verzekeringsmaatschappij, maar toen we ze nodig hadden stonden ze er en meer dan dat. Alles werd tot in de puntjes geregeld. Nu alweer 4 jaar geleden, maar we zijn ze nog steeds zeer erkentelijk voor hetgeen ze toen voor ons hebben gedaan.
L.W. Nooteboom
| Gemiddelde score: 8,1
Al 60 jaar lid en bijna altijd tevreden. Alleen voor wat betreft ‘Accountancy’ weggegaan en voor wat betreft ‘Oldtimerverzekeringen’. Respectievelijk niet voldoende capabel en te duur.
Gemiddelde score: 8,1
VvAA is eerlijk en maakt duidelijk wat wel en niet gedekt is, ook vooraf. Uiteindelijk gaat het bij verzekeraars om de winst, no more no less. VvAA lijkt een gunstige uitzondering.
M.Straatman
| Gemiddelde score: 8,1
Helder, duidelijk en persoonlijk.
B.L.Hübner
| Gemiddelde score: 7,9
Het oversluiten van mijn autoverzekering in verband met aanschaf van een andere auto is heel snel en gemakkelijk gegaan. Een telefoontje was voldoende, dit was rustig en vakkundig met een razendsnelle schriftelijke bevestiging. Onberispelijk.
Gemiddelde score: 7,8
Ik ben sinds 1978 via de VvAA verzekerd en eigenlijk maar één maal teleurgesteld geweest omdat ik me minder gesteund heb gevoeld (verzekering en pensioendiscussie). In alle andere gevallen is mijn waardering hoog omdat klantgerichtheid, service en... Lees verder » hulpvaardigheid niet karakteristiek is voor verzekeringsmaatschappijen.
J. Berendsen
| Gemiddelde score: 7,8
We hebben voor VvAA gekozen vanwege de aantrekkelijke premie. We hebben nog nooit een Schade geclaimd, dus kan ik geen oordeel over de afhandeling hiervan geven.
Gemiddelde score: 7,7
Professioneel geholpen, snel.
LLWW
| Gemiddelde score: 7,7
Je wordt vriendelijk te woord gestaan en geholpen. Zaken worden snel geregeld.
Gemiddelde score: 7,6
Je wordt vriendelijk geholpen, duidelijke informatie ten aanzien van wel/geen dekking bij Schade.
Gemiddelde score: 7,3
Verzekeringen lopen, maar geen contact gehad dus geen ervaringen.
Gemiddelde score: 7,1
UIt eigen onderzoek bleek dat een aantal verzekeringen veel goedkoper kunnen. Daar had de VvAA zelf mee moeten komen!
Gemiddelde score: 6,8
Heb de VvAA meerdere keren gebeld, werd iedere keer naar een andere afdeling doorverbonden. Kreeg niet de juiste persoon te spreken want in verband met corona werkten er een aantal thuis en die kregen ze niet te pakken. Zou terug gebeld worden, is nooit gebeurd.
Gemiddelde score: 6,3
Ik ben ruim 50 jaar lid van de VvAA en daarbij ook verzekerd met diverse polissen. In het algemeen heb ik goede/ zeer goede ervaringen met de VvAA verzekeringen. In 2015 heb ik een beroep gedaan op mijn rechtsbijstandverzekering. Die zaak is... Lees verder » aanvankelijk verpest door de medewerkster. Na haar ontslag (vermoed ik) heeft een andere medewerker mijn casus overgenomen en tot een acceptabel einde gebracht.
Gemiddelde score: 5,7
Werd slecht op de hoogte gehouden van de reden voor Schade op mij werd verhaald. Daarnaast weinig inbreng van de situatie, werd vanuit een algemene situatie gegaan.
Gemiddelde score: 4,5
Premie dierenartsen pakket is veel te hoog. Ik vind dat je premiekorting moet krijgen na x Schade vrije jaren. Ook is er geen keuze in simpel of uitgebreid pakket. Nu is het slikken of stikken. Slechte zaak.